|
|
|
|---|---|
|
Tjenare.. Jag har en tid märkt att tempraturen varit lite hög. Sen så varnade bilen för att kylarvätskan va för låg.. Så jag fyllde på med OK kylarvätska. Och det blev bättre.. Idag så gasade jag på i en raksträcka och då lös kylarlampan igen... körde på lite försiktigt.. märkte då att tempraturen sakta steg.. Trots det fortsatte jag köra.. hade bara nån kilometer kvar hem.. och när jag precis kom hem så började det ryka kraftigt ur motorn. Kollade vätskan och den va nästan tom i kylarn. Jag hade en hel del kylarvätska på motorhuvens undersida och röken kom långt bak i motorn. Va kan ha hänt? Undrar också om jag kan ha bara vanligt vatten i kylaren när jag kör bilen till verkstan som ligger en mil bort?? | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Du kan ha vanligt vatten i kylaren. Glykolen är där för att dels rostskydda och dels för att höjja kokpunkten. Troligvis har du haft sönder en kylarslang/kupeslang. Det blir till att köpa nytt och sedan lufta ;) Mvh, Thomas E "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.