|
|
|
|---|---|
nikkieb0y |
Ska på en arbetsinterjuv på tisdag. det är ett säljarjobb, så det blir mycket åka om jag får jobbet. får milersättning. Om jag ska åka bmw. vilken ska jag i sånna fall ha? Tror min m3:a kommer tappa värde som bara den om jag lägger för mycket mil på den... Snart i bakspegeln nära dig... |
|
Om du ska åka mycket, 3000+ mil/år sådär, ska du ha en diesel. Siktar du på fabriksny bil, eller är det begagnat som gäller? /// Gunnar E. |
|
| Jag tror inte arbetsgivaren blir så glad om han får reda på att du ska köra en M3 och göra ärenden åt företaget. Du lär få höra att du ska byta bil eller köpa en billigare, det fick en bekabnt till mig göra. De sa inget i början , men efter ett tag så krävde dom det av honom. typ, our way or the Highway:) | |
|
Jag har åkt både 7-serie (E32), M5 och diverse andra 5- och 3-serie i tjänsten utan att mina arbetsgivare brytt sig. Däremot har många kunder varit intresserade, det har blivit mycket bil- och BMW-prat genom åren! Däremot fick en av mina arbetskamrater en åthutning för sådär 25 år sedan, han hade importerat en Rolls Royce Silver Shadow från England, dom var riktigt billiga i slutet på 70-talet. Han tog RR:en när han skulle på kundbesök på Electrolux gamla huvudkontor på Lilla Essingen i Stockholm, ställde den på besöksparkerngen och knallade in som han brukar. Det var bara det att dåvarande koncernchefen, den legendariske Hans Werthén, hade sitt fönster så han såg parkeringen. Den gode HW var ingen vän av lyx och flärd, allt sånt var bannlyst på företaget. Han tog såklart reda på vem som kom i en så flott bil, och när han fick veta att det var en servicetekniker fick han spel och ringde direkt till VD'n på vårt företag (som han givetvis kände), mäkta upprörd över att en servicetekniker hade råd att åka Rolls Royce - han ville inte anlita en leverantör som uppenbart överbetalade sin personal ordentligt..... Nu reddes det ut när Werthén fick veta hur det låg till, men min kollega fick faktiskt tillsägelse att inte ta Rollsen när han skulle på kundbesök. Tror dock inte en M3:a sticker ut på samma sätt..... /// Gunnar E. |
|
| gunnare det var ord och inga visor! =) | |
nikkieb0y |
tror inte min blivnade arbetsgivare tycker det är så kul att betala servicekost på min m3:a. dessutom behöver jag en bra vinterbil, sen sjunker ju värdet nått enormt om man kör mycket... |
|
En e46 sedan ser seriöst ut. Helst en 330 med 320 emblem. Inte bra att sticka ut för mycket som säljare. En BMW för 100.000.- ser ofta "värre" ut än en Volvo för 500.000.- Mr C |
|
|
En diesel lönar sig så fort du kommer över 17-1800mil/år så en 330/530d (~130.000 o uppåt) eller 325/525tds (~40-70.000 men sällsynt) kan ju vara intressant... Mvh |
|
|
Nikkieb0y! Verkar det troligt att framtida arbetsgivare betalar servicekostnaden om Du skall köra mot milersättning?? |
|
|
Nikkieb0y! Verkar det troligt att framtida arbetsgivare betalar servicekostnaden om Du skall köra mot milersättning?? |
|
|
menade att 325tds är sällsynt förstås, men jag glömde säga att man kan lastbilsregga (finns bilar till salu som redan är det, ofta 525tds) och slippa fyrdubbel skatt! Priserna på 330/530d avser egen import. Mvh |
|
nikkieb0y |
Betioveåtta -> öh, ja. han har sagt att det står för servicekostnaderna. jag vet att det knappast är vanligt om har milersättning. rob_t_j72 -> vad är kravet/kraven för att lastbilsregga? Snart i bakspegeln nära dig... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.