AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
457

Motorbyte erl uppdatering

Visa användare
118
Gandsjö
525iA -89
Tjenare!
Har nu ställt av min BMW 525 -89 för en uppdatering.. Det ska på kjolar o litta sånt..
Men det jag undrar över är motorn, har funderat på att byta ut den mot en 535 elr 540 eftersom min har gått 30000 mil o inte mår så bra.. men om jag väljer att lägga i en större motor är det mycke annat jag måste byta me för att få allt d elektriska till att funka?? om jag väljer att bara göra min nuvarande motor piggare va finns d då för olika saker att göra?? Har en del ideer men e tacksam för alla tips jag kan få.. :-)

Sen en sak till jag söker efter ett garage elr en lokal i kristianstads trakten att ha bilen i.. så om du har nått ledigt så får du mer än gärna höra av dig..

//Daniel
ek
885
ekblom
BMW M5 E39 -02
BMW 530xd T -07
BMW 120iA -07
är nog bättre att stressfläkta den motor du har.
Det finns en hel uppsjö av prylar och tips till densamme.

TwinTurbo=Twice the fun :D

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Det du vill få är mer krut billigt antar jag?

Begagnad men frisk turbo hittar du för ~2-3000:-, beggad IC ~1000:-, bränsletrycksmätare ~300:-? (+ gärna ny eller helst renoverad bränslepump som klarar lite mer än den gamla: ~1500-3500:- (+ progressiv bränsletrycksregulator ~1500:-)), tillskottssprut typ SMT6 ~2-5000:-?

Grenröret är ganska dyrt (~5-7000:- exkl. material) om man inte kan/har möjlighet att svetsa själv. Att köpa en gassvets och lära upp sig själv att svetsa kostar nästan lika mycket...

Inte gratis men kul! En 3,5 motor borde kosta lite mindre totalt sett med all el som behövs bytas ut...

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.