AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
985

Alpina B10 Toppakning på 745 Motorn! Haster!

Ru
4
RuneH E30
83-323i (///M345)-2004
87-320i
Skal sette Alpina B10 Toppakning på 745 Motoren min.(3,5)
Lurte på om noen her hvor mye NM jeg må dra til med!? PÅ papiret som følgte med toppakningen stod det 40nm + 90grader! Syntes dette hørte lite ut....???
Håper noen som vet...
På forhånd Takk

Rune Hana
Norge
Ol
261
Ola-gut
86` M535 Turbo
Det hørtes ut som et mål for strekkbolter?
Hvilke bolter skal du bruke?
Jeg bruker 12.9 bolter på orginal pakning på 100nm nå, og tror det ville fungert bra på den B10 pakningen å.. Ikke mere nm iallefall..
Men den bruksanvisningen der må være referert til en bestemt bolt type..

Skal den pakningen legges på tørt, eller med kobberlim?
Ru
4
RuneH E30
83-323i (///M345)-2004
87-320i
Skal bruke originalboltene til 745 motoren! Denne bruksanvisningen er referert til Alpina B10 motoren... Har vertfall fått opplyst at motoren ikke har strekkbolter... Den har "vanlige" med sekkanta "hue". Vet ikke fasthetsgraden på de, men tvilar på at de 12.9 bolter! Det står ingenting om den skal legges på tørt eller med kobberlim. Det er en 3lags ståltoppakning. Hvor mange bar lader du? jeg har tenkt å lade opp mot 1,5bar Men til vanlig ikke mer enn 1,1bar!
Ol
261
Ola-gut
86` M535 Turbo
Nå kjører jeg med LMM, sliten turbo og små dyser, så nå lades det kun 0.5 bar.. Skal inn med electromotive tec3 og GT37 nå, så skal vel trykket opp til litt over 1 bar tipper jeg.. Eneste som hindrer meg i å gå videre da, er nok toppakningen, så det blir nok byttet til B10 pakning i vinter tenker jeg.. da kan nok jeg å nærme meg 1.5 bar.. Det bør holde en stund for meg iallefall :)

Hvis det er sekskant hode, så er det vel ikke strekkbolter nei.. Men da bruker det vel skjelden å bli oppgitt i nm + grader?

Vanlig multishims stålpakning er oftest helt plan, og krever kobberlim.. Den du har, har vel opphøyninger rundt olje og vannkanaler? mulig den ikke krever kobberlim, men det må du nesten spørre de om.. Jeg har en følelse av at kobberlim er en god investering.. koster 250-300kr hos VS motor f.eks..
Är B10 packning tjockare än 745 turbo packningen ?
vad får man för komp om man kör med en sån packning då ? (om den är tjockare)

Kör:
Opel calibra Turbo
Bmw 520i
Ru
4
RuneH E30
83-323i (///M345)-2004
87-320i
Min er ikke helt plan nei... Momentet som står opgitt er for Alpina B10 motoren, jeg har jo 745 motoren! Som jeg skal montere Alpina B10 Toppakning på... Problemet er jo at momentet som står på papiret som følgte med toppakninga er for B10 motoren... Som jeg kanskje tror har strekkbolter, det har ikke 745 motoren...

Og ja tror Alpina pakningen er tykkere enn den originale pakningen! Har ikke hatt av den originale ennå å sjekka det... Men, jeg tror det!
Ol
261
Ola-gut
86` M535 Turbo
Mål pakningen med skyvelær! Den orginale er litt over 1.7mm nærmest sylinderen..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.