|
|
|
|---|---|
m-king |
Jag körde hem idag från jobb..då tempen börja klydda lite, speciellt när jag står i bilköer, då börjar tempen stiga lite. När jag stannar bilen och tittar ner ser jag vatten runnit på plast höljet som sitter under oljetråget..såg spår av vatten längs med vatten pumpen..jag har bytt termostat,kylaren är ok,fläktkopplingen är också bytt, men då måste det vara vattenpumpen med stor säkerhet. Då är min fråga sitter vattenpumpen bakom fläktkopplingen eller?? Det gäller en 318is -16v BMW = KING |
TobbeBMW |
Om det är pumpen kan du kolla lätt, skruva av den lilla avluftningskruven uppe vid kylaren, starta motorn och varva den lite, vattenstrålen som kommer skall variera med varvet, när min pump lagt av så kom det inget vatten alls, blev inget tryck i systemet, jag hade samma symptom som du. |
|
ett annat sätt är att ta tag i fläkten (sitter på impelleraxeln på vattenpumpen) och rycka i den och har du då ett kännbart glapp så innebär det att impellern glappar och pumpen är slut..brukar även finnas ett sippringshål där vattnet rinner ut ur pumpen om den är kass... MVH Johan K |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.