AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.203

Vilken navigatormodell?

Har nyss köpt en 330 ci -01 med navi/tv, har upptäckt på forumet att det finns olika modeller mk 2 osv. vilken modell har jag och vilka skivor passar/vart köper man nya?
är det olika skivor till olika system ex merca bmw osv.
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Du har en MKIII vilket är den snabbaste och bästa CDROM baserade orginal navienheten. Gratulerar.

Skivor köper du enklast från BMW ca 1.500 SEK. BMW använder skivor från NAVTECH men andra skivor ska också fungera, själv har jag testat VDO. Men hade lite problem med adresser.

Du kan läsa mer här:Länk

Mvh
Kristian

Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Det går också att köpa skivorna direkt från Navtec för €145 här: Länk. Jag har den senaste utgåvan som jag kör i min MkIII och det går förträffligt!

Mvh Björn
Länk
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag har också en Mk III i min 330 och är mycket nöjd med systemet, särskilt vid utlandsresor. Dels kan du köpa CD-skivor enligt ovanstående, dels kan du söka på t ex powerbörsen efter skivor som är något år gamla. Skivorna uppdateras en eller två gånger per år och innegåller även annan värdefull information än gatuadresser. T ex kan man få upp en lista på hotell nära den aktuella positionen, inklusive prisklass på hotellen. Bara att välja och låta navigatorn leda dig dit.
tack för alla svar! sicket fantastiskt forum :)
vad kostar en sådan nav. och var kan jag köpa den. är den 16:9 skärm?
Kristian Kollade in länken du visade på, skall höra med min verkstad om dom kan hjälpa mig att uppgradera mjukvaran. Läste att den skulle bli mycket rappare och såg att det skulle bli splitscreen! vad innebär det egentligen? kan man se de olika menyerna i delat fönster? är det bra?

// Håkan
topasblå:

SPlitscreen på 50% av ytan ser du kartan de andra 50% ser du vägnr,när du ska svänga nästa gång etc etc.

Och ja det är ett måste:))
OK! låter ju bra, blir inget krångel med tv´n när man uppgraderar då eller?
måste man ha senaste utgåvan av naviskiva oxå då ?
Tror att min är från -01 eller -02 måste ut och kolla upp detta.
Starre!

tur att det tyska folket kom igång och startade upp sina fabriker igen(med tanke på "idag är det 60år sedan"
Nu får vi ju köra världens bästa bilar :)
topasblå:

Tror inte att det blir krångel då man kan ta bort funktion med en enkel knapp tryckning i menyerna. Jag har inte tv funktion så jag kan inte svära på det men är 99% säker att det inte blir problem.. Jag har inte senaste skivan och det är inga problem för min del, men helt klart är det bra att ha så nya skiva som möjligt.

Ps.Bmw byggde maskiner under hela krigs tiden
Har läst på lite ang uppgradering men har en liten fundering innan jag går ut för att testa att uppdatera navi-os.

Jag har version 3-1/20 och har förstått att jag måste ha en key-cd
efter uppgradering.
Kan jag uppgradera till version 22 direkt alltså 3-1/63, eller måste jag göra det i två steg sas (cd -key verkar ju vara till ver 18)?
Uppgraderade igår, gick alldeles lysande!! :)
vad bra det blev, blev lite orolig ett tag när förloppsstapeln visade att allt var klart men inget hände på ca en minut men sen matade den ut skivan och efter att jag klickat Ok frågade den efter cd key, matade in den skivan och... heureka!!
Vad bra då! För att svara på din fråga så här efteråt, ja du kan uppgrdera direkt med den senaste versionen av uppgraderings CDn. :-)

/RS2
Till BMWs navigation system så kan man använda kart CD (eller DVD) ifrån BMW, VDO, Navtech och Teleatlas. Priserna är ganska lika men det varierar dock ibland beroende på var man köper dem och de uppdateras olika.

/RS2
RS2 ... ja som du ser så chansade jag lite ang om man måste uppgradera i två steg, såg lite olika uppgifter på forumet men...
det gick ju vägen :)
Tack för övrig info // Håkan
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Var hittar ni uppgraderingarna och är det hel säkert att göra de? Man kan inte sabba nåt?
Uppgraderade min MKIII till nyaste versionen med split-screen m.m i tisdags jag. Laddade hem filerna jag behövde här Länk
brände dem i 1X hastighet med clone-cd. Fungerade hur bra som helst.
Sabba nåt? Tja..allting man gör kan ju gå fel i livet..men det är väldigt sällan uppgraderingen går fel verkar det som om man läser om folk som gjort det.

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.