AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
943

Hjälp nån har snattat mitt batteri!

Öppnade motorhuven idag för att krama om sexbomben, vad ser jag batteriet är borta!!!

Tittar lite närmare och uptäcker då att det nog aldrig suttit nåt batteri i fästet under huven istället sticker en pluskabel iväg genom torpedväggen.
Antar att det sitter under baksätet då. Varför?? viktfördelning? sitter det batteri under huven på e46 318,är det större batteri till sexorna kanske?
Mr
610
Mr_Fatise
BMW M3 Cabrio -10
BMW 525i -02
BMW 320 IM -02
Jaguar X308 XJR -99
Så vitt ja vet så har alla 3-serie med de större motoralternativen batteriet i bak.
stefannorr
Om de är som i e 39 så sitter ju batteriet i offerten på höger sida ju så dom har knappast rånat dig.
stefannorr
Ksnske de heter koffert eller på real svenska bagaget...
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Batteriet sitter nere/under bagagerumsgolvet till höger i bagagerummet (under förvaringsplastloket).
Det har alla sexcylindriga E46:or (kanske kan finnas specialvarianter som har det fram...)

Troligen både för viktfördelningens skull och det faktum att sexorna har lite större batteri än fyrorna.

Själv har jag funderat på om man kan utnyttja det tomma "batteriutrymmet" i motorrummet till något vettigt!
Kanske ha ett slutsteg där?
Eller kanske bara göra en enkel botten så att man kan förvara en dunk spolarvätska där...?

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Tack johan då vet jag, har bara haft bilen en vecka drygt så...
Kanske man kan använda det tomma utrymmet som ugn om man kör lite"inspirerat", göra varma mackor i kanske :)
"Öppnade motorhuven idag för att krama om sexbomben, vad ser jag batteriet är borta!!!"

*asg*

/mvh jocke

ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
spolardunken passar fint i platsen för det stulna batteriet...
Någon som vet förresten hur stort batteri som får plats där? Kunde ju haft dubbla batteri om det inte varit för att stödvärmaren sitter där på min..

Diesel-räsern
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.