|
|
|
|---|---|
|
är det knepigt att byta växel låda från automat till manuel i E34? vad brukar en manuel växellåda ligga på i pris?? | |
| tjena, jag har samma problem, har köpt en automat 2,5:a från e34 -93..har bytt lådan till manuel...har du kommit fram till ngt svar om hur man ska göra med elen? måste man byta hela kabelhärvan? | |
| beroende på motortyp kostar en låda alltifrån typ 1000-.är det en gammal modell så tror jag inte du behöver byta kabelhärva! | |
rsarits |
Varför vill man ha manuell? |
| rsarits: Manuell är det man ska ha! | |
|
Framtiden är det automat som gäller!på vanliga bilar! MVH |
|
|
Bara att välja vad man prioriterar Automat : Bekvämt Manuell : Hållbar, Billig, Snabbare, Bränslesnålare Obs, nu pratar jag bilar som har några år på nacken. |
|
|
nu har jag rett ut alla kablar, fixade ett elschema...men nu ett annat problmen som jag inte hittade ngt om på detta forum: Motorn ska ner i e30, passar den här Länk både för m50b25 från e36 OCH e34?? |
|
| "pin-chart" alltså | |
|
Anledningen till varför jag frågade var för att jag var på väg att köpa en e34 automat som lådan var slut i,å då tänkte jag om man skulle byta till manuell när man ändå behövde byta låda. Men de blev inget köp. Om jag nu skulle få välja manuell eller automat så blir det automat utan tvekan i 9 falla av 10. Varför ska man sitta och rycka i en spak när det fins något som gör de åt en. |
|
| själv skulle jag aldrig välja automat om jag inte var taxiförare eller liknande...det handlar om känslan med manuel för min del... | |
| willpan: varför ska du överhuvudtaget köra bil då? När någon kan göra det åt dig? | |
| Automat är extra utrustning :) | |
| oj särskrivning :P | |
|
Säger Automat helt klart men då man nyss fått kortet var det manuell som gällde men nu tycker jag att automat är kanon.. fast det är klart det beror väl på vilken bil man talar om en stor bil vill jag gärna ha automat i medans en liten bil kan vara trevlig med manuell Bimmer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.