AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.325

Blåskinn = Iskallt kontra svart/grått vid försäljning ?

Lite råd o tänk uppskattas.

Häls.Jonnie
De vanligaste färgerna:

Svart - Går alltid hem hos de flesta, lättskött men en kanske lite stram och dyster look enligt vissa.

Beige - Min favorit, måste dock hållas efter, men bilar med fint beige skinn är aldrig svårsålda.

Grått - Kan likt svart ge ett lite sterilt och tråkigt intryck, men måste enligt erfarenhet inte riktigt hållas efter så mycket som beige.

Blått - Blir helt enkelt för tidstypiskt 1980-tal, finns dock en charm och hittar man rätt person så går det nog att sälja.

Rött - Kan bli riktigt tufft tycker jag, med rätt exteriörfärg, men många tycker det blir för mycket blodfärg och även här lite för 1986 :) Tror inte att de är så svårsålda som man tror, om man hittar rätt köpare.

Grönt - Som ovan, med rätt exteriör blir det helt OK, tror faktiskt inte att bilar med grönt skinn är så kalla på marknaden som de med blått.

Vitt - Har personligen svårt för vitt skinn, måste tvättas jämt men jag vet att många tycker det är snyggt och ser väldigt elegant ut.

Sedan finns det ju olika nyanser på respektive färg, men jag utgår från BMWs färgkarta.

MVH,
E38B12

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Själv tycker jag blått skinn ät mycket snyggt, inte så vanligt...
Eftersom få har valt det så verkar det inte vara så poppis?
Rött och blått skinn passar bra när det är i bicolor kombination med svart, kan annars hålla med E38B12 om att välvårdat beige skinn är bland det snyggaste, hade en e39 528 touring med beige utökat skinn tillsammans med i övrigt svart inredning, mycket snyggt!

/Wille
Ras.mus
En bil med bicolor ljust beige med blåa inlägg! Det ni i en individual...

Eller med blodröda inlägg... mums mums!
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Violett/brunt skin som det är på vissa E38 tycker jag är riktigt fult,

Violett/brunt skinn: Länk
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Såg en individual till salu i Tyskland. Blått/gult, riktigt fult. Borde iofs passa bra i Sverige.

/Johan

Riktiga män kör sedan.
svardska
Den snyggast BMW jag haft var en 735á Blå med Blått skinn. Bland det snyggast jag sett faktiskt.

MVH
k´sVärd
It´s my way or the highway
Svärd
Kompisens M5 hade nått lilaaktigt skin och lilametallic lack. En individual skulle det visst vara och det låter väl rimligt...

///Martin
Blått skinn tenderar att se ut som ett regnställ köpt på myrorna, alternativt Datsun-galon från 70-talet. Så tyvärr, det går inte hem hos mig om jag får välja :(

Mvh,
Kalle
_____
Bilen: Länk
Blått skinn går före grått för mig så det finns nog köpare för det också. Svart är min favorit dock.
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

En Lazurblau E32 med grått skinn var min tidigare favorit.
Vid byte till E38 så försökte jag att hitta ett objekt med grått skinn samt orientblå kaross men fick vika mig för att de övriga kriterierna skulle kunna uppfyllas. Det blev svart skinn och jag lever väl med det, även om jag tycker att beige är den rätta färgen till Oxfordgrön kaross.
Grått skinn är ju mycket mindre känsligt för smårepor som lätt uppstår när man har barn som far runt i baksätet med grus på kläderna. Att bicolor skinn med grå/blå färg faktisk kan vara riktigt snyggt fick jag erfara när jag tittade in i en E31:a.
Smaken är som sagt som baken, dvs. delad :)

Mvh. Patric
Min 740-E38
Länk
BMWCS #4598
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Hade marinblått skinn i min fd orientblåa 540 (E39) och tyckte det passade bra i kombination. Visst lite annorlunda än svart men i mina ögon en mindre dyster interiör. Har tidigare haft en 328i C:e (E36) med kombinationen Madeiraviolett lack och blålila skinn. Lila skinn låter inte så bra men denna kombination gillade jag skarpt.

Jag fick aldrig någon negativ kommentar när jag hade bilarna till försäljning men å andra sidan kan det ju ha funnits personer som aldrig svarade på annonserna pga färgen på inredningen.

Svart funkar ju för de flesta och beige är snyggt på mörkare bilar men kräver sitt underhåll. Personligen så gillar jag bäst mörkare grå vilket jag inte sett många E39 med. De flesta med grått skinn har en väldigt ljus nyans som känns lite steril.

___
BMWCS #5157
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Tittar vidare om jag söker bil och stöter på en med blått skinn !

///MVH TONY
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.