AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.627

VM i fågelskit

Sida 2 av 2
Åter till tråden som handlade om WM i fågelskit.
Tvättade bilen igår 20.00 stack ut på kvällen o kommer tillbaka till bilen i stan o vad finns på bakluckan om inte en STOR hård fågelskit.... Jag blev förbannad för de e samma visa varje gång, så på väg hem 05.15 sket jag fullständigt i att väja för duvorna. Dem är världens mest pantade djur... jag tror duvan gick o sov på vägen för de kom bara en massa fjädrar efter den när fronten slog sönder den... jag hoppas att dem slutar skita på bilen nu!!!!

Kan tillägga att fronten ska ändå lämnas på omlack pga skadegörelse.

No turboshit, just real power!
vo
141
volatile
BMW Z3 Coupé 3.0 -2002
Världens mest pantade djur?

Måhända duvan inte är smart, men människan som kör på en torgduva med mening, på grund av en fågelskit på bakluckan låter som ett mer pantat djur.

Duvan du träffade har garanterat inte skitit på din bil, jag skulle tom kunna påstå att arten Duva garanterat inte skitit på din bil, med tanke på att den i princip lever en livstid nere på marken, utan att flyga.

Men, om du nu mår bättre av att köra på den stackars duvan, och din fågelskit på bakluckan på något sätt blev lättare att ta bort så visst. Men pantad är inte duvan, det är du. :)

/Vol
haimaul
Kan väl bara tillägga att fåglar gillar att skita delfingrå metallic också. Styrker teorin om att de gillar mörka bilar - och kanske att de ser vattenlevande djur som fiender! ;)

Why pamper life's complexities
When the leather runs smooth on the passenger seat
de fåglar som skiter mest är inte alls duvor. deras skitar är små och lätta att ta bort. det är måsdjävlar som är värst!

starre: inga träd i absoluta närheten. dem måste ha flugit över bilen och siktat in sig. som britiska Liberators i filmen Dambusters ;-) fast 19 gången är väl i överkant även för måsdjävlar...

hur pass mycket hjälper lackskyddsbehandling att ta bort dem mest negativa fräteffekten?
Z3c 4 ever!:

Tror att det är väldigt bra att ha en lackskydd på bil om det finns risk för skit från fåglar. De gånger jag har fått skit på min bil har jag först lack på avfettning sen tagit högtrycken och vips så har det försvunnit moa lackskydd ett måste.

Men du har vel lackskydd på din om jag inte mins helt fel?
Jag tror nog att duvorna skiter en hel del.... där jag bor finns det gått om ringduvor och dom sitter i träden o kakkar en massa. Parkerar man under fel träd blir man garanterat bombad.

/Oskar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.