AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.625

VM i fågelskit

Sida 1 av 2
kom ut till den igår nytvättade bilen i morse för att upptäcka att hela bilen är bokstavligen täckt med fågelskit! jag har räknat ihop hela 19 träffar och fågeldjävel hade tydligen magsjuka.
såg hur folk skrattade åt mig när jag åkte till jobbet. ska tvätta av det nu på lunchen.
men varför skiter dem bara på min bil? andra bilar runt om var orörda...
Si
765
Simon01
120dM -08
Jodå.. jag känner igen det. Luftgevär heter lösningen.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Ska du skjuta bort fågelskiten? ;o))

Det verkar faktiskt som om nytvättade, blanka och mörka bilar är extra utsatta för fågelskit!
Några hävdar att fåglarna tror att det är vatten och då skiter de instinktivt...
Jag vet inte, men det verkar inte otroligt!

Tvätta bort det så fort som möjligt då det fräter på lacken och kan ge fula märken som inte går bort!
Mycket vatten och inte gnugga (det är oftast grus i skiten)!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Igår såg jag en Z3 Cab som hade en katt sittandes på suffletten.
Efter ett tag ledsnade den på att sitta där och tog ett rejält kliv av cabben. Undrar hur det ser ut där klorna tog i....

/PG
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Det är definitivt så som Johan säger. Jag hade en orientblå bil tidigare och den fick jag torka fågelskit på flera gånger i veckan. Min svarta M Roadster hade jag under 2 somrar och fick torka skit endast 2 ggr. Min titansilver coupé har ännu inte blivit attackerad...

/Andreas
_____
Länk
min bil är titansilver, och lacken låter fåglarna bli att skita på. Men den svarta sufletten blir ständigt attackerad, även när den står i parkeringshus!!!=S Man är ju rädd att skiten skall fräta igenom hela taket!=)
/Cronor
Svaret är enkelt!
Vad väljer ni, en skitig toalett eller en nystädad?
Jag vet att jag helst trycker ner mitt (_!_) på en REN iaf. :-)

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Visst är fågelskit mer eller mindre frätande?
Det kan ju inte bara bra att få på suffletten =/

//Svebba
- Jag är schnell !
eF
900
eFx
520d Touring -09
Mer eller mindre ja, men det ska sitta ett bra tag innan det blir märken. Flugor i fronten tycker jag nästan är värre dock.

/eFx
Va glad att det va fågelskit, kan bli annan skit också om man har otur!

En anledning Z3C4ever kan vara att den inte gillar coupen ;)
So
16
Solnajunis
Z3 Roadster -97
Lyckades få fågelskit i skinnsätena igår. hade bilen parkerad utan tak. skitkul....

Inget papper fanns till hands heller.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Fågelskit bör tas bort med en gång!
Jag har ett fult märke på min svarta E32 efter fågelskit som satt på i fem timmar. Jag fick det på lunchen och tog bort det på eftermiddagen, denna varma sommardag stekte solen från en klar himmel. Hur frätande det är beror nog på fågelart och vad dem mumsat i sig.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
I denna tas alla möjliga (och omöjliga) fågelskitsaspekter upp... Länk

Två bilar är fler än en..
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Och här... Länk Tror det var denna jag tänkte på egentligen. Sorry.

Två bilar är fler än en..
Z3c 4 ever!:

Jag lider med dig och jag vet hur det är har 3bilar två vita och en svart om jag parkera den svarta så är det garanterat skit på bilen.Men när jag använder vita bilar nästan aldrig några problem där av används den svart mycket sällan står mest i garage.

/s
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Teorin om att mörka bilar liknar vatten spricker ju redan i första inlägget Z3c's bil är ju silver!!

Kolla uppåt vid parkering, stod själv häromnatten strax bredvid ett träd, de som stod rakt under trädet var helt sönderbombade av fågeleländena. Min Mycket mörkablå bil som var nytvättat hade klarat sig utan någonting.

Man kanske borde montera rörelsekänsliga vapen som i sista Bondfilmen... Skjuter alla fåglar som flyger inom en 10-meters radie.. :-)
Caspar:

Moa man ska såga ner trädet för att minska skiten?tror inte brf blir så glada:))
Ho
49
Holmertz
Calypsoröd
540iA -93
Skittråkigt är det, min är åxå utsatt, och nästan endast min dessutom... måste sprida sig bra i luftrummet när de hittat en ren toalett, för det är inte lite skit.

Bilen bli ju i.a.f tvättad ofta : )
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Starre: Kopparspik!! :-) Det kanske finns någon annan plats att välja?
Casper:

jo men det tar ett tag innan den trädet ger vika eller hur?

Jo jag har en till plats men den jag har nu är så bra för det står ingen annan bil på grann platsen så höger sidan är fri och vänster sidan är det bara en häck.

Har försökt hyra två platser men har tyvärr inte fått napp.....
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Nja, de dör i regel på en säsong.. Beror på vad det är för elände till träd.

Det är surt att man måste vara rädd för dårar bredvid som inte kan ta det lugnt. Jagar själv alltid "säkra platser" så i stan står bilen ofta i NK garagets 6'e eller 7'e våning... Det är värt att jaga några extra våningar för att slippa märken.

I Veckan hade en idiot slängt upp dörren i sidan på nya 530'n, ingen buckla men väl repor i lacken... och samma natt hade någon annan idiot slangat diesel ur den.. :-( Fast tack och lov hade de fått upp tanklocket utan att sabba plåten.. Man får vara glad för det lilla..

/Caspar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.