|
|
|
|---|---|
marre86 |
Hej! ska lämna in bilen för en helrekond, jag undrar hur ska jag tvätta bilen efter den är färdig vaxad å klar dom jag lämnar in bilen till säger att man inte ska tvätta bilen förrän efter 14dagar då är de ok, Mvh |
|
Det bör väl firman du lämnar bilen hos kunna svara på. Oftast räcker det med att spola av bilen under dom första 10 dagarna, detta för att inte ha någon "mekanisk"kontakt med lacken, då lackskyddet skall härda. Vilken firma skall du lämna bilen till? Vad är det för bil, färg? |
|
|
Det brukar räcka med en vecka innan man tvättar den med svamp oavsett om det är vax eller ett lackskydd. Men det går alldeles utmärkt att spola av den med vatten/högtryck under den första veckan. Mvh BJÖRN Länk |
|
marre86 |
Hej igen! ok då vet jag, men ska man använda avfettning eller bara bra schampo eller både ock? Mvh |
|
marre: Det beror på vilken firma du frågar/väljer, och vilka produkter dom har i sitt sortiment. Men om du behandlar din bil nu är ju inte behovet av avfettning så stort. Frågade innan men fick inget svar: vilken firma har du valt för att rekonda din bil? Bil och färg? |
|
marre86 |
Hej! Det är in privat firma, vet inte mkt om dom men verkar seriösa sa att dom går i genom vaxning 3g på bilen, bilen är en blåmettalic bmw 530-95 |
|
marre: På en bil med mörk färg är underarbetet före lackskydd annu viktigare än på en ljus. Och för mig iallafall är ett bra underarbete viktigare än ett hållbart lackskydd. Var i Jönköpings län bor du? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.