AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
721

Köpinfo E38 740

Är MKT sugen på en E38 740 och har sett ett par ex på annons som lockar. Det jag undrar lite över är de ungefära ägandekostnaderna ang service och försäkring, helst då i jämförelse mot min M3 som kostar mig 12-13k/år försäkring.

Tilläggas ska väl kanske att jag med inköp av lull-lull samt alla ägandekostnader lägger mellan 6 och 7k/månad på m3:an.

Undrar även lite över vad man ska se upp med. De årsmodeller jag tittar på är 96-98.

"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department

//cruZZe
Scheckheft
Hej
jag gav ett svar på den här frågan i en annan tråd:

"Byte vattenpump: 2900:- inkl arbete, byte extrafläkt 2500:- (material), byte av motorolja + 2 st microfilter: ca 2500:- (material), byte fönsterhiss: 2200:- (material), byte bomssivor + belägg fram: ca 3000:-, omlack av motorhuv: 4000:-, byte strålkastarglas: 695:-. Skatt: 2250:-, Försäkring: 8500:-/helår
Summa: 28545:- på 8 månader = ca 3500/månad
Då ska det sägas att jag är överpedant och att omlackeringen av motorhuven + strålkastarglasen kanske inte var helt nödvändiga. I kostnaderna ingår inte bensinen."

Angående servicen: en hel del kan man göra själv, en inspection II hos BMW kan väl gå på en 5- 6000 tkr
Angående vad du ska se upp med:
kolla min hemsida:
Länk

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
Överpedant är bra då jag är detsamma med M3:an och har nyss lackat om den + en hel del till pga småsaker som jag småstörde mig på. Dock är det som sagt de vanliga ägarkostnaderna jag är ute efter som tex försäkring och service. Tackar för tipsen/länken.

"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department

//cruZZe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.