|
|
|
|---|---|
| Hej jag undrar om nån som bor i malmö elller nära som kan koppla en baslåda till en origina bmw cd.stereo som sitter på en 523. | |
Robsarve |
Jomenvisst. Enklast är att ansluta sig med högnivå från bakhögtalarna, vilket brukar räcka bra till en sub. tycker Erik Marknadschef Ncore Acoustical Solutions www.n-core.se |
|
Absolut enklast är nog att köpa en aktiv färdigbyggd sub med inbygd förstärkare som kan ta högnivåingång. De flesta av dessa har autopåslag, vilket gör att du inte behöver leta upp "triggerkablen" som slår till reläet i slutsteget. T ex DLS har sådana lådor för rimliga pengar. Att börja böka med att försöka plocka ut lågnivå från originalstereon, kräver mekaniska ingrepp i kretskorten och en stadig hand för att löda (plus god kunskap om var man skall löda!). Folke har gjort ett GDS-reportage om en sådan operation: Länk Men troligen är det ganska onödig tid/energi för alla som inte skall bygga riktigt seriösa ljudanläggningar! De flesta verkar anse att högnivå- lågnivåomvandlare ger helt acceptabelt ljud. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| själv har jag absolut ingen kunskap om att koppla baslådor, så det e därför jag behöver som kan koppla den åt mig som bor i malmö trakterna | |
Robsarve |
Har du redan grejjerna och vill ha dem inkopplade, eller skall du skaffa grejjerna oxå? Mitt tips är att du åker införbi Bilradiohörnan i Lund (Gastelyckan) trevligt och kunnigt bemötande väntar där... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.