|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
| under sista pullet så va de 2.1 i ladd utan spikningar :) | |
| Med is kolvar blir det väl runt 7 i komp. Hjälper nog till att hålla spikningarna borta:) | |
_marcus_ |
vad är det för is kolvar ni snackar om? sen kan han väl inte köra med standard stakar heller? pallar dom så mycke? |
| 318is kolvar är det ,jo de e orginal stakar i den motorn visserligen kulbombade men de ger ju bara en marginell ökning av hållbarheten.den största anledningen att stakarna håller (än så länge) är ju ett relativt humant varvtals stopp på 7000rpm. | |
|
vill se mer film !! bakifrån när han spinner på alla växlar vore gött oxo, då man får perspektiv! //Robban "Det finns inget jag inte KAN, bara saker jag inte lärt mig än" |
|
| Mkt manligt och coolt | |
| Mycket manlig bil och film... håller på att ladda ner bromsningen på DC...... men går sakta =/.... men den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge..... måste höja laddtrycket på min e30... =) | |
_marcus_ |
håller is kolvar mycke bättre än svarvade orginal 325 kolvar? |
| det beror väl lite på vad man menar med håller.kolvtoppen på is kolvarna blir ju tjockare eftersom man inte svarvar av dom något medans det blir tynnre ju mer du tar på orginal kolvarna= sämre hållbarhet.men om du inte tar för mycket på orginal kolvarna så ska de inte vara några problem så länge sprut och tänding inte ställer till det :) | |
| Passar 318 is kolvarna rakt av i 325 blocket men man får ett lägre komp? | |
|
adde_z: Jepp. ---- Länk |
|
| Är det som det står tidigare i den här tråden att man får 7 i komp | |
| 7,5 ska de bli om jag inte kommer ihåg helt fel. | |
| Nån som vet vad man kan ladda med 7,5 i komp utan att det spikar? | |
| det hänger på vad du har för grejer runt om,bland annat soppa och tändning så de blir typ omöjligt att säga vad som funkar för dig.robin kör ju som tidigare sagt på 2,1 utan att de spikar men de är ingen garanti att de funkar för dig,tål att tänkas på innan haveriet är där.det bästa är väl att mappa/bromsa i bänk så att spikningarna märks direkt om dom dyker upp. | |
|
En tanke.... körs denna bilen inget på eventen runt om i landet? Har aldrig sett eller hört nåt....?? MVH |
|
| han körde på tullinge i helgen | |
| Okey skoj, vad stannade klockan på då? | |
| vet ej exakt men han körde 11,32@210 för några helger sen på tullinge | |
|
Jag kan fortfarande inte se filmen..... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.