|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Och för den som bara värdesätter praktisk erfarenhet. Dom E34 17" fälgar jag monterade på min måttligt sänkta E36a tog i otroligt mycket i bakskärmarna, så mycket att märkena inte hamnade på däckets sida utan mitt uppe på slitageytan. Det var 235er och en valsning skulle inte ha hjälpt. 215 och valsning kanske men hur snyggt är det?? Skulle säkerligen ha tagit i fram också om jag kört längre än 1000m, men då hadde jag fått nog och sålde fälgarna med nya däck och gick ordentligt back på affären.. |
|
ErikNilsson |
Det blir svårt att svara på alla frågor och påståenden men man kanske ska göra ett försök. Folk vänder sig hit för att få seriösa svar på seriösa frågor. Visst är det så. Frågan var ifall fälgar ifrån E34 passar på en E36. Med tanke på hur den frågan var formulerad så kan man nog både svara ja och nej. Hade personen frågat ifall de passar rakt på utan komplikationer med samma köregenskaper och kan rulla rakt igenom besiktningen så hade jag naturligtvis inte svarat att det går. Men så var faktiskt inte frågan formulerad. Vill ni kalla mig idiot som kör med 60mm sänkning tillsammans med originaldämpare så ok, kör till. Sänkningen satt redan på bilen när jag köpte den och personligen så hade jag nog aldrig sänkt den så mycket. 40 mm hade nog passat bättre men det kostar en rejäl slant att höja bilen dessa 20 mm, mer än vad det smakar faktiskt. För de av er som nu sitter redo att skriva en inlägg och säga att jag är snål lägg ner! Jag lägger hellre mina pengar på mitt hus vilket är en investering till skillnad mot en BMW, oavsett om den är i mint condition eller ej. Ställbara dämpare eller sänkningsfjädrar spelar ingen större betydelse vid en försälning, det är bara att inse att det är så tyvärr. Det finns alltid någon som inte bryr som och vill köpa min bil iallafall. Frågan för början var ifall de passar, inte hur komforten blir eller hur det ser ut. Det kan inte vara mycket till självförtroende ni har ifall ni känner att ni måste köra runt med en BMW, dessutom med rätt mått på fälgar, för att få flickornas tycke. Det finns en del andra här på forumet som kör runt med exakt samma uppsättning så tro inte att jag är den enda. Ni tror säkert att alla har samma smak som ni vad gäller era bilar fast så är det nog knappast. Jag skulle vilja veta på vilket sätt jag skulle kosta andra försäkringstagare mer än vad någon annan gör. Det är ju befängt att ni ens får för er en sådan sak. Ni har ingen aning om hur jag kör eller hur jag beter mig i trafiken. Det finns många andra faktorer som har betydligt större betydelse. Jag kör glädjeligen runt med min bil oavsett vad ni teoretiker tycker och skriver. Jag har inte heller fått något annat än positiva kommentarer om min bil så det är nog mer blandade känslor det där. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.