AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.491

Någon som tittat på denna 525 2002?

Länk

Välutrustad och trevlig, men några frågetecken: det står Taxi i regbeviset och den ägs av en privatperson??? Kan verkligen milen stämma?

/martin
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Tror faktiskt milen stämmer 11000 mil låter ju inte alltför lite sas, här i Stockholm (om den nu har gått här) är ju Taxi överetablerad minst sagt så alla får ju vänta på körningar hela tiden, åk till Centralen mitt på dan så hittar man iaf en 30-40 bilar jämt...

Mvh
Ska man verkligen köpa en taxi bil som har gått i stockholm? (city) jag menar dom bli ju körda lite annorlunda tar upp en stannar efter 2-3 km stopp kör stopp kör stopp kör nu behöver ju inte just den här ha gått endast i innerstan men man vet ju aldrig
Jag skulle kolla upp den noga.
Läs även den här tråden:
Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Tydligen har handlaren ifråga antagligen mätarfuskat på en Audi...: Länk
Där ser man, men man kanske skulle åka ner till söderort bara för att försöka hitta kännetecknena på en skruvad bil.. :-)
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
hej!

om du inte behöver kombi så har min kompanjon en kanonfräsch 525iM -02 till salu, som gått 10000 pendlarmil mellan västerås och stockholm. mycket välutrustad och väldigt välskött. killen är pedant! samt billigare än skruvvraket....
personligen skulle jag aldrig köpa en ex-taxi. även om det är ok för dig, hur ska du förklara det för nästa köpare? jag vet att man kan besiktiga bort det ur regbeviset, men bara risken att det kommer upp gör det hela trist...

mvh Johan
Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Känns mkt udda med ljust skinn om det har varit en taxi dock.. har nog aldrig sett det, måste vara mkt opraktiskt..
Fa
217
Fartglad
BMW M5 2002
Vore kul och veta hur alla här inne vet att den är skruvfuskad?
En bilhandlare har i snitt 100-300 bilar som går till försäljning/år, och visst kan det hända att ngt objekt varit manipulerat utan hans veto?!
Men att ni sitter och klankar ner på att den varit skruvad och (som vanligt) har en vän som har en bil i tipptopp till bättre pris...förstår jag inte.

Tack!
stefannorr
Fartglad> Har du idas läsa trådarna ens om hänvisningen till mätarfusket?
Men roar de dig så köp skruvade lik om du vill.
Bilhandlaren får väl KOLLA upp sina säljobjekt bättre ingår i hans jobb och skyldigheter.
Bilen verkar borta från bytbil nu.
Hittade denna Länk annons på blocket. Visst är det samma bil fast med högre mätarställning (17000 mil)?

---
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
Fel av mig, bilen finns kvar på bytbil Länk

Dock exakt samma bild, annonstext och pris som blocket annonsen, men fortfarande bara 11000 mil, verkar skumt tycker jag.

---
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.