|
|
|
|---|---|
| hur vet man om man har diffbroms? | |
| Om du hissar upp bakdelen på bilen och snurrar på däcket på en sida så ska det andra snurra åt samma håll, annars kan du stå med ett hjul på gräs/grus och det andra på asfalt, när du sedan spinner loss så ska båda hjulen spinna om du har diffbroms. | |
|
Finns det inget enklare sätt? gräs/grus/asfalt tipset låter lite halvdumt... Men hissa upp var en bra ide, fast jag har ingen tillgång till hiss så, som sagt. Finns det inget annat sätt? :) |
|
|
tar det inte hårt på diffen om man spinner på gräs på ena hjulet och asfalt på andra. Är det lammeldiff? |
|
|
Tror att man kan skriva ner ramnummret också och gå in till bmw med det, de ska tydligen kunna kolla upp exakt vilken utrustning bilen levererades med. |
|
|
Det låter som det perfekta svaret! :) Tack så mycket (Fast det inte var jag som frågade från början, men jaja :)) |
|
| Stämmer bra det. Är bilen import ta de tyvär en slant för att kolla upp detta. | |
| en slant?...hur mycket rör det sig om? | |
| När jag var inne hos dem så vill jag minnas att de sa 2-300:- för att kolla det om den råkade vara import då vill säga! annars kostade det inget. | |
|
Okay, men det är väl inte en skräcksumma iaf... Så om man är intresserad och inte orkar slita däck och ta sönder gräsmattor så är det ett bra tips, tack! :) |
|
|
ja..klart värt att betala 300kr istället för att ta en domkraft och testa snurra däcken..? (ja.. jag är ironisk.) /mvh jocke |
|
| Det är väl olika smak, jag kommer ta domkraft, men som jag nu sa. Det är inte en skräcksumma...det är en överkommlig summa. | |
|
Åk ut på en gräsplan o lek istället ;-) Du borde märka Joakim, Karlstad BMW 328 m-paket -96 |
|
| Spinn på asfalt ... två lika långa sträck å du har diff ! =) | |
|
när ja hissa upp min å snurrar så har ja inte de... men e klumpen varm å go så blir de spår både höger å vänster... hört att e36 har semidiff att när oljan e varm så diffar klumpen stämmer de??? vem fan betalar 300spänn för de??? fan ba å lyfta upp bilen på ena sidan å se om man kan snurra däcket... ( tips ha inte handbromsen åtdragen)) :-) Min pärla :-) Länk |
|
|
Leeroy: Njae det är nog snarare så att diffdreven börjar bli dåliga och därför bromsar den lite. Om du provar att göra ringar så kommer den säkerligen att släppa på ena hjulet. _______ //Niklas |
|
|
Hissa jag upp min bil och snurra så händer det inget alls på det andra hjulet och då är det inga bromsar som ligger i alls... något skumt är det,, men nog gick det göra ringar efter att har testat. Kanske på väg att ger sig!. |
|
|
koni.. hmm låter ju inte så bra... har provat å göra ringar men går inge bra.. släpper bara på ena då känns som man misshandlar bilen å ma nfår dåligt samvete... men burnar ja rakt fram så släpper han på båda??? skumt... Min pärla :-) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.