AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
945

Bromsbelägg från Motor Nord?

Ha
60
Hans69
520i Touring-00
Hej,

behöver nya bromsbelägg fram till min e39. På BMW vill dom ha 1039:-, 831:- efter lite rabatt. Motor Nord tar 450:-. Någon som har erfarenhet från deras bromsbelägg?

Hälsningar Hans
tH
5
tHe_M@sK
528 E39 -97
328 cab E36 -95
tjena jag köpte nya skivor och belägg från motornord , fick världens skrikljud och ringde upp dom och fick svaret att jag skulle sätta dit skrikdämpningsplattor som hälpte lite, har åkt 200 mil med dom nu och skivorna är vind så ja ska handla från bmw i fortsättningen, dom säger att motornord grejer ska va lika bra men det vete fan
Lycka till

Ja
50
Jan-E
528i Touring -98
Jag har kört med skivor och belägg från Motor Nord på en 520 E28 utan några problem.

Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Vi har nästan alltid kört med motornord saker i våra bilar utan problem, men dock måste jag erkänna att det skriker från bromsarna på våran diesel, men det kan ev. vara biltema på den, så då är det kanse inte så konstigt.
Ma
302
Mats E
X1 Xdrive 23d -10
Kia EV6 + AWD -22
Mini Cooper SE -22 (leasad)
Har klossar från Motor Nord runt om på 540:n och har inga som helst problem. Har köpt både skivor och klossar förr till andra bilar jag haft och inte haft några problem.

Mats E
BMWCS 3050
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Har hittat kvitton till min bil, så det sitter Motornord skivor och klossar på min 535, inge gnissel alls!
Jo
274
Jonne Mek
525tds Touring -93
Hej!
Har BMW original på min. De bakre skrek tills över hälften var bortslitet. Man skall, enl. BMW Mölndal, ha en pasta på mellan kolv och kloss.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.