AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.287

M5 3.8 glödtänder?

No
216
NoFear
M5 3.8
328 coupé (Rieger)
E21 Alpina B6 2,5 24v TIC
Varför? detta e inte alltid utan bara ibland.. typ som igår när det va så varmt ute, sen på natten så va jag ute o gasade lite så stannade den inte direkt utan ryckte lite innan den dog helt efter jag stängt av den..

det e nya stift i den, nu komemr jag inte ihåg exakt beteckningen på den men värmetal 6 va det på dessa.. köpta från bmw..

provade även byta tändspolar igår.. tog ut stiften o 5st va ljusgråa o 1st stift va svart!? misstänker att det e nått emd den? spridare som läcker?

original sprut sitter på nu på motorn..

/NoFear
haha va det inte det den som va så vass så att man va tvungen att dra igång den :)
Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
faan du har snackat i 2 år om att den var bänkad på rätt sida om 500 kusar å som matte sa fick dom väl bogsera igång den;) är den original nu lr vadå å hade inte den carbonisug å andra gosaker? min lilla talibanvän=)

bilen: Länk
Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
fan sådär beter sej ju gamla knarrar med tändningen felinställd men de vettefan va som gör att den beter sej så på en fördelarlös bil=( du få komma över till visättra på en stänkare snart lainen...

Visa användare
363
MMM
M5 E39
530 E34
För hög komp kanske?

Ett lands välstånd mäts i BMW per capita
No
216
NoFear
M5 3.8
328 coupé (Rieger)
is-matte: hahaha.. det va 1 år sen..=)) nu vrider jag på nyckeln.. hur går det med turbon då? ute på vägarna än?

fear-this: orig sprut sitter på nu.. efter det kom detta? men inte direkt i början.. ska bes den.. mkt har hänt sen sist.. du får se sen..;-) bara jag får den genom bes först så..

ja vi får ta en sup snart.. men vi "chattar" på annat sätt än här om våra privata liv.. inte så himla polulärt annars kanske.. vill veta varför det håller på såhär...

MMM: nja.. då borde man kunan få till det ändå? byta stift till annat värmetal?

/NoFear

ta inte illa upp vi bara retas lite... ;) ring istället!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
aaa vi va bara tvungna;) å skaffa ny mobbe nu!!! du använde inte annat tändsystem innan då som kunde gav mer kräm? tänkte om original inte pallar me riktigt för du lär väl ha bra mkt mer komp än original eller? isf prova minska gapet på stiften en aning.. kan bli svårt för stiften att tända med högre tryck i förbränningsrummet.. å kanske gärna ett snäpp kallare stift åxå..

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Antagligen läcker spridaren på stiftet som är svart precis som du säger...

Mvh
No
216
NoFear
M5 3.8
328 coupé (Rieger)
Vad gör man åt en läckande spridare då? går sådant att fixa? eller ska man jaga efter en ny?

/NoFear
Mattan
Lägg spridaren i bromsvätska över natten. Billigt o bra sätt som brukar funka om den inte e helt slut.
eller diesel kanske... eller så kan du renovera dom..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.