|
|
|
|---|---|
|
Hallå ,har en 530i, 94:a som började att gå lite halv dåligt häromdagen.en bekant som är bilmek sa att jag skulle hälla i en flaska red alert i soppan. Det gjorde jag och tyckte faktist att bilen började gå lite finare, samt att jag efter det tankade så att det blev ca en halv tank.Efter det åkte jag ca 200 meter för att handla och när jag sedan skall starta bilen så tänder den till lite grann för att sedan DÖ,och så är läget nu.Är det någon som har nåt tips innan jag lämnar in bilen?,(skall kolla bränsle pump samt filter) | |
|
Jag skulle sätta en peng på att det är startbatteriet som är dåligt laddat eller förbrukat. Mät batterispänningen och ladda sedan upp batteriet i ett dygn. Kolla så det bubblar i alla cellerna, ibland kan en cell "dö" och då är batteriet förbrukat. Någonstans mellan 3 till 6 år är nog normal livslängd på ett batteri nu för tiden. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Har checkat bränsle pumpen nu och den fungerar, dock enbart när startmotorn går.Några tips? ps Batteriet är det inget fel på så din peng går förlorad Johan B . |
|
|
Har läst lite ang bränslepumpen,där bla en skrev att hans pump enbart går när man kör startmotorn,skall det vara så?(låter lite konstigt tycker jag)men jag är ju ingen mekaniker heller. |
|
|
Bränslepumpen ska bara gå när motorn snurrar. Påslagen tändning räcker inte, det måste till tändpulser också - allt för att inte 'sura ner' motorn om man står med tändningen på utan att starta motorn. Kan vara igensatt bränslefilter, det ger samma symptom som du beskriver. /// Gunnar E. |
|
|
Jag har fattat det som att pumpen arbetar fram till ett visst tryck för att sen hålla det , men det är väl olika på bilar förstås, har kollat bränsle filtret, och det verkar vara ok men jag skall byta det ändå i morgon(kanske är det aldrig bytt) vad vet man. |
|
| Hej! Ett rätt vanligt fel på V8:orna är att det läcker ner olja runt tändstiften på dom...kolla upp det.. | |
|
Ok jag får väl kolla det också,men jag tycker att den borde starta ändå"bara lite". |
|
|
NU STARTAR BILEN , Efter lite skruva i bränslesystemet(plockat upp pumpen och provkört , bytt bränslefilter, mm)så sparkade den igång men jag inbillar mig att den är tröttare samt att ibland så vill varven gå upp och ner (ca 1000 varv) när man har dragläge är det någon som kan känna till detta fenomen? |
|
|
Kolla bränsletrycket! /// Gunnar E. |
|
|
Ok, har du nåt bra tips hur man kollar det på smidigaste sätt? |
|
|
+ är det någon som vet var bränslepump reläet sitter på en e34,530 touring,är ej samma som tex e32:an, har kollat. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.