|
|
|
|---|---|
|
Hej Nyligen har det uppstått ett grusande ljud som verkar komma från fronten av motorn. Någonstans kring vattenpumpen, fläkten..? Motorn ifråga sitter i en 530 -89, kallas den då M30? Ljudet ökar med varvtalet. Kan det vara vattenpumpen, fläkten? Förstår att det kanske kan vara svårt att svara på detta, men alla tips är välkomna om inte annat på hur jag skall lokalisera ljudet mer exakt. MVH Martin | |
|
Kan du förtydliga, grusande?? mvh MW-Guru |
|
|
Och ja motorn är M30, rak sexa! mvh MW-Guru |
|
|
Hej det låter när man sitter i bilen som ett vinande, men när man öppnar huven och sticker dit skallen så låter det mer grusande (kan inte komma på bättre ord), eller som att man gnider två metallytor mot varandera. Som att något går torrt.... Det lustiga är att det inte alltid låter...men för det mesta. Och ja, rak 3 liters 6:a, visste bara inte motor beteckningen. |
|
| Det är nog generatorn som låter. | |
|
kan generatorn vara på väg att skära eller vad menar du? Detta ljud har uppkommit senaste veckorna. |
|
|
Ny vattenpump kostar småpengar men du kan köpa vattenpumpssmörjning t.ex. Länk och testa om ljudet försvinner, om det blir bättre tycker jag att du ska byta vattenpump snart... Mvh |
|
|
ok, jag testar med detta och ser om det försvinner. Tack för tipset MVH Martin |
|
bustorp |
Tror som per_j82 att det är generatorn.Troligen låter det mer när det behövs mycket ström. Kolla om det tilltar när du har helljus o elbakrutan igång. |
|
Hej Om det nu är generatorn...är det lager paj då? Är det bara att börja söka efter utbytes eller skall man istället lämna in den för renovering? Någon som vet någon bra/kunnig firma gärna med bra prissättning inom Göteborgs området som skulle kunna fixa detta? MVH Martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.