AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
407

Cold air intake

Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Tänkte göra en egen hemma-mod till cold air intake. Men så hittade jag en grej som sitter lite i vägen för mina planer. Tog bilder på den och undrar helt enkelt vad det är.

Länk
Länk
Länk

Den vita stången (bild 1) går liksom in i lyktan... i hålet (bild 2)
Bild 3 är när allt é på plats. Jag behöver komma ner under bilen genom de utrymmet och undrar om de går att snedställa den "grejen" och typ flytta tutan till fördel för ett rör som ska gå där ;-)
Den vita stången är till ljusregleringen. Du har ljusterbar ljus från kupen, eller hur? Kan du fixa ett fäste till den så går det att flytta den, men den behövs för att ljuset inte ska fladdra hur som helst.
Och sen undrar jag varför ska du ha ett "cold air intake"? Totalt bortkastat enligt mig. Fartvinden gör sitt ändå och hittar till luftfiltret, men du kanske ska det för utseendet skull, då är det en annan sak ju. Hade det varit ett turbobil och luftfiltret precis ovaför turbon hade jag förstått varför, men på en sugmotor så spelar det ingen roll.
Men lycka till ändå! Om inte annat så kan det vara roligt och göra nått med bilen!
Berbel
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Kör man med öppet filter som sitter kloss intill lmm så suger den varmluft vilket inte är så lyckat. Den blir märkbart segare när den får gå hårt en längre stund.
Tänkte göra ett rör som går från lmm och böjd ner till vänster ner bakom dimljuset typ. Där lär den få bra med friskluft och ingen större värme från motorn.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.