AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
647

glappande ryggstöd e34

Hej

Vet någon hur man fixar glappande ryggstöd? Om man sätter sig lite för "hårt" i stolen så hoppar ryggstödet bak några snäpp. Antar att det är något som är utslitet inne i stolen och som har med ryggstödsjusteringen att göra men vad? Vill inte slita isär stolen ifall att det inte är lätt/går att få tag på reservdel för detta.

Någon som vet hur man fixar detta?

MVH Martin
Köp en ny stol eller varför inte hel inredning?
Inte många pengar, begagnat.

Tankar billigt på SÅIFA, men hur länge till?
jag har funderat på att köpa stol och har sökt runt lite, men det verkar vara svårt att få tag på stol i bra skick i samma färg (ljusblågrå) och stolen i sig är i mycket bra skick, inga revor eller liknande... Detta gäller förarstolen och de jag hittills sett/fått tag på har varit mer eller mindre utslitna.

Man skulle ju iofs försöka få tag på en annan stol utan detta problem, men frågan är ju hur länge det håller och om det isf inte är lika bra att byta till nya delar istället.
Men fixa en stol som är som din (behöver inte vara samma färg) och lägg bara på dina "kuddar" på ramen!

Tankar billigt på SÅIFA, men hur länge till?
camata, jag tackar för att du besvarat min fråga camata, och jag har som sagt varit inne på detta, men då man aldrig vet vad man får när man köper begat funderade jag på att repa stolen istället.

OD
117
ODO
525i -89
jag har en uppsättning stolar + baksäte till E34,
som står i vägen, och som är jättebilliga, bara någon hämtar dom.
Färgen är något slags mörkblå, och har suttit i en bil som var "Lachssilbermetallic", men färgen spelar ingen roll om du nu ska klä om.
Förarsitsens tyg är kass, men i övrigt är klädsel helt ok.
Skicka mig ett mail om du är intresserad, så mailar jag tebax en bild.

hammonddme100@hotmail.com

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.