|
|
|
|---|---|
|
Tjenix! Har precis inhandlat M backspeglar till betty som snart skall in på lackering. Problemet är att jag aldrig tidigare själv tagit loss dörrsidorna och jag söker nu ett billigt ställe som skulle kunna hjälpa mig med monteringen runt Uppsala, Sthlm. Tacksam för tips Dominik | |
| Säker på att du måste ta loss dörrsidorna? En bekänt monterade sine schnitzer speglar utan att göra så.. visserligen var det en coupé-modell (e46). | |
|
Är helt säker på att detta måste göras om de är elkektriskt inställbara, eftersom själva dostan sitter innanför dörrklädseln. Samma sak gäller i coupe. /D |
|
| Jag har aldrig bytt speglar men i allfall tagit bort dörrsidorna. Det är bara att ta bort plasthöjet vid handtaget till dörren, där sitter två skruvar. Skruva även bort låsploppen. Sen är det bara att plocka bort dörrsidan. | |
| Oj... det kanske inte var till så stor hjälp.... så gör man i allfall på en E36:a.... ;) | |
///M.D |
jag kan monteran den för en 5oo...om den är lackad. |
|
Dominik: Förfarandet för coupe finns beskrivet här: Länk De skiljer sig inte nämnvärt för sedan. Av vem beställde du dina m-speglar? Här finns det även en monteringsanvisning för m-speglarna: Länk Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Morten: Jo dörrsidorna måste av, pga inkopplingen av elfunktion samt värmefunktion och eventuellt stolsminne samt powerfold. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Wendtan>>>>Har också tittat på den länken men vågar som sagt inte ge mig på dörrarna då jag ej vill ha sönder något under kuppen. Speglarna beställde jag av Razvan här på forumet. Om jag inte hinner få dem lackerade i tid innan jag sticker ner till Polen nästa torsdag så ordnar jag monteringen i Warszawa. MVH /D |
|
| byte motorn till clåset på min hur enkelt som helst | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.