|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Se där, vådan av att inte hålla tillräckligt avstånd till framförvarande!;) | |
|
Avståndet till framförvarande var mkt stort och polisen som körde (en ung Fagerstabo) verkar inte kunna ratta för fem öre. Han smällde nyligen en sprillans polisbil i Fagersta för 2 månader sedan ungefär. Killen som dom "jagade" visste inte attd evar polser då de inte gav minste lilla sken av att vara det. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
| tydligen inte tillräckligt stort för honom ändå, om han körde i diket pga att den framförvarande bromsade tvärt. Verkar som sagt inte så jätteduktig på att ratta;) | |
| Nils-Olof! framförvarande bil kanske var en Bmw, hur skall en 9-5 hinna få stopp då :) | |
|
Framförvarande var en Nissan 200. Polisen hade gott om tid att bromsa ner men var väl fartblind efter 2mils biljakt i hög fart samt adrenalinstinn. Nämnas bör att jag känner polisen i fråga och han är ökänd för att vara lite het på gröten i jobbet. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
Patrik_N: Håller med... Mvh |
|
|
S80 tyckte jag först men 9-5 låter vettigt nu. Bla me tanke på original hjulsidor i plast... Att polisen inte får sitta brevid då om han år lite sämre på o köra...??? M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min M3:a: Länk |
|
|
Bilen är/var en 9-5 ja. Han som körde är polis. Han som satt bredvid är polis. Dock var det antagligen en sk "spanbil" då de inte hade lysen eller andra medel att tillkännage sig. Killen i Nissan 200 körde om dem på vägen mellan Norberg och Fagersta (Avestahållet) och de började genast hänga på. Killen vart nervös o stressad och ville ålka från dem då han inte visste om det var idioter eller liknande. När de kom till första korset i Avesta var han ca: 7-800 meter före och bromsade in såpass att han klarade korsningen utan större problem, polisen var stressad och het som få (även fartblind och ovan vid 200km/h?)och misslyckades med att få ner farten och snurrade ett halvt varv innan han for ut i gräset och plockade en stolpe o voltade. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
"de svåraste bilarna att jaga är de japanska..." - Stockholmspolisen ;)? M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min M3:a: Länk |
|
|
Synd på en sån fin bil :) Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.