|
|
|
|---|---|
|
BMW 535i Alpina Årsmodell: 1988 Mätarställning: 29.338 mil Färg: Mgrå Karosseri: Sedan Pris: 40.000 Info: ACC/klimatanläggning, Airbag förare, C-lås, Elhissar, Elspeglar, Elstolar, Farthållare, Färddator, Larm, LM-fälgar, Servostyrning, Skinnklädsel, Stereo, Eltaklucka, Vinterhjul - dubb, 290 hk, Fullservad/ är priset rätt för denna bil? | |
|
Jasså, du har också funnit den bilen. Priset är väl rätt. Men man bör nog ha stor koll på alla slitdelar, samt skick på motor, växellåda, diff. Kan annars bli kostsamt om det rasar. För övrigt ligger ju priset bra eftersom man får betala nästan lika mycket för en vanlig 535 |
|
|
ja skall nog åka ner å kolla på den med egna ögon.den har ju mycket mil på mätarn men ett m-test kanske inte sitter fel. |
|
| Jag ser inget på den som kommer ifrån Alpina, och de har aldrig tillverkat någon 290 hk motor. Bilen ser väl bra ut annars. | |
|
Jag frågade säljaren om det var en äkta Alpina eller en kopia med Alpina delar. Han påstod att det skulle vara en äkta. //Anders |
|
|
Låter tveksamt tycker jag... vad det möjligtvis skulle kunna vara är en B10:a (3.5) men ur den tog dom inga 290 hk, snarare 254. Varför kallar han det dessutom för en 535 Alpina? Nope, det luktar icke-original lång väg, så om det är vad du är ute efter bör du nog kolla ytterligare innan du beger dig iväg och tittar. Bilen kan ju vara fin ändå... men en äkta B10 för 40000? Nje... då är den inte vacker att se eller lyssna på! Gillar du också 80-tals BMW och kanske särskilt E23? Då ska du höra av dig till mig, håller på och sätter ihop en maillista för dessa bilar! |
|
@BeeMWe |
30-35 000 om det är en stylad 535a. |
| Varför inte kolla med bilregistret alt. be handlare skicka kopia på ägarbeviset så får du rätt svar. | |
|
Kolal med bilreg, dom kan skicka ett fax med lite data. Där får du dessutom se om killen verkligen äger bilen eller om han håller på och betalar av den till The Mob Financing Inc eller om han inte har betalt skatten (samma firma som sköter skatten ;) Tyvärr är dom på bilregget lite virriga, ibland kan det stå de mest underliga saker på regbevisen. Jag har ex. ägt en Nissan 400XZ, förmodligen världens enda... någon som blandat ihop det rejält med andra ord. En alpina kan med andra ord (och lite förvirring) stå som en BMW B10 och liknande... det har hänt förut. Gillar du också 80-tals BMW och kanske särskilt E23? Då ska du höra av dig till mig, håller på och sätter ihop en maillista för dessa bilar! |
|
| tackar för alla svar,men som ni säger det är lite märkligt med den bilen. | |
|
Hur mycket häst är det i den vanliga 535:an då? 225 eller? |
|
| 211 | |
| kollade med bilreg,535i stod det där. | |
| Hur många kw står det i regbeviset då? | |
|
DOm det står bmw 535i i reg papperna så lär det vara en bmw 535i...har du lyft på motorhuven och tittat på snurran i hon? På b6/10 motorn så går det inte att missa om det är en alpina motor...det står lite varstanns på den, bla insug, ventil kåpa mm, Har bilen extractor rör? Jag har sett denna bilen i annonser sen i sommras/våras och den verkar helt kall.Så om du är sugen pruta som bara den. Var står bilen nu? |
|
| Det behöver inte stå på motorn att det är en Alpina. På en B10 3,5:a så är det oftast bara en logga på luftburken, ibland står det även på ventilkåpan. Enklare är då att kolla färgen på insug och ventilkåpa, på en B10 3,5 så är de lackerade mörkgrå, original är dom omålade. Det sitter även en speciell Alpina typskylt på insidan av höger framskärm. | |
| Det att det inte står alpina på motor gäller före 1987/88 på min 261 hkr motor står inte ett smack :o( visseligen bra vid den årliga kontrollen men lite halvtrisst ändå. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.