AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.382

Jag provkör 1-serien nästa torsdag!

Hej! Nästa torsdag åker jag till München och testar 120i och 120d. Det ska bli kul att se om bilen lever upp till förklaringen "körglad", trots att det är en liten snål sak.

Om det är något speciellt ni vill att jag tar reda på så maila mig gärna, så tar jag med det i reportaget och hör av mig till er!
bo@sportbilen.se
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
Bilder! :)
jag vill oxå ha bilder
Ja, jag tänkte ta bilder... :-)
Android, Gärna hur själva känslan infinner sig, vart är bilen roligast. Vill gärna veta vad du tänker första gången du ser bilen "live".

Kommer nog med största sannolikhet jaga reda på en 120d som tjänstebil nämligen.

Mvh
Ola Thomasson
BMWCS 5502
Ryktet säger att BMW ska ha pressvisning av den nya 1:an på Sturup Raceway. Mycket aktivitet tyska elektriker. grindvakt vardagar, lokalerna tömda på Sturups utrustning allmän städning inte likt Sturup att ha ordning så något är på gång. raportering följer.
Tjena Bosse! Jag mailar dig lite önskemål inför reportaget :)

Jens
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Tjoho,

Bosse, you have mail... :)

mvh
Anders

PCS #8050
BMWCS #4727
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
... måste fylla på med lite mer bara.

Åkte precis upp till lokale BMW-nasaren för att klämma på en Cooper S. Blev lurad att kika i broschyr om 1-serien, oj vad jobbigt det blev.... fler än jag som funderar starkt på 120d som bruksare till hösten? Vilka linjer! Jag är såld... kul om det blev BMW igen! :)

mvh
Anders

PCS #8050
BMWCS #4727
Anders; Jag har också funderat på 1-serien fast mer 120i än 120d faktiskt. Är det inte en hemsk skatt på dieseln? Gillar verkligen det jag sett på bild, designen är ganska kaxig och interiören har ärvt en hel del från E60 och det är ju positivt. Har även sneglat lite på Audi A2 faktiskt, var t o m och provkörde en på lunchen. Den var bekväm och andades "premium" men den var väldigt instabil i högre farter (120+) vilket kan bli jobbigt på längre resor. Man fick ha dunderkoll på ratten och korrigera hela tiden, ungefär som din 993 :) Jag är ju van vid M3:an som är otroligt stabil i motorvägstempo. Vad tyckte du om Cooper S:en då?

Jens
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Bilder tack ;) Kul för dig!

Mvh,
Christian
Android:

Som flera påtalar hur den känns både i motorvägsfart och på mindre vägar.Styrning,motor gång,känslan invändigt kvalite´ finns det något benutrymme för de som sitter där bak om man är normal lång?

Och ja det är flera som tittar på den fast som tjänstebil...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.