AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.291

Sned ratt = trubbel?

Vad och kollade på en 530 (E39) igår och blev lite fundersam på en sak, ratten stog snett då man körde rakt fram.
Försäljaren påstog att det blev så jättelätt, bara man körde mot en trottoarkant!
Verkar inte riktigt.

Hur fixar man detta? Dyrt?
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Vad för säljare sa detta? Privat?

Vad jag vet så blir inte ratten sned "så jättelätt" av att man kör på en trottoarkant. Däremot kan den mycket väl hamna snett av en slarvig mekaniker som gör ett ingrepp i framvagnen.

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Det var en bilhandlare.

Det kan alltså inte bli så av att man kör på något.
Då har alltså någon kört sönder något i framvagnen så att man har haft den på rep.
Den har gått 9000 mil så det borde väl inte vara något som har slitits ut.

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
jo, när framvagnen får sig en smäll så kan ratten hamna snett. det behövs faktiskt inte så mycket för det! men det är ingen större fara, en framvagnsjustering brukar fixa det. fast det är slarvigt av handlaren att inte fixa det innan, för det kostar en tusing eller två, mer om däcken har hunnit bli snedslitna! sedan kan ju stag osv ha blivit så krokiga att det inte går att justera, så kolla noggrannt innan köp!

mvh Johan
Gu
600
Gunnar530
740iA -01 (Okt -00)
Jeep GC Limited 4,7L -01(Sep -00)
När jag lämnade in min för 4-hjulsinställning så fick jag tillbaka bilen med en "sne" ratt. Jag antar att det beror på att man justerat (mer) på en sida.

/Gunnar
/Länk
Efter hjulinställning och sne ratt så är det ju bara att kugga om ratten...

Tankar billigt på SÅIFA, men hur länge till?
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Nån kan ju ha tagit bort ratten och satt den snett (slarvigt) vid återmonteringen.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.