AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
795

hur spänner man upp diffen?

ch
309
chrcel
m3coupe-96
e det någon som vet hur man spänner upp diffen på en e34
jag har en 535.... ja har frågat lite folk men har inte riktigt fått nån klarhet i hur man gör.

tacksam för svar!!

varför bara en lakris när man kan få två

pezen
kolla mektipsen, har för mig jag sett ett exemple på det där.
//M
ch
309
chrcel
m3coupe-96
får göra det

pezen
Visa användare
520
BMW-Izze
535i -86
525 TDS -93
JA, det finns ett exempel där...

-Hellre gammal å rapp än ny å slapp-
ch
309
chrcel
m3coupe-96
men fungerar det på min e34???

pezen
ro
144
robbat
1602 -72 (740whp 800wnm)
1600-2 -71 (sugmotor)
M535 s38
E39 528
ja ska det göra du ser när du öppnar den, hur vida brickan du ska göra passar... sen glöm inte att schimsa in kronhjul samt pinjång sedan, och att de ska ha ett lagertryck så att det behövs 5 pound energi för att snurra kronhjulet (har jag för mig), att mäta detta gör du lättast igenom att vira en tråd runt medbringarna sen har du en fjädervåg av något slag, sen snurar du kronhjulet sen drar du vågen så dvs inte 5 pound för att få den att starta, utan att hålla den snurrande när du väl hjälpt till för hand att snurra... vet att bmw har ett special verktyg för detta som inte lär gå att få tag i så lätt.... inte häller så många som bryr sig om detta men det är faktom är att det är viktigare än vad man tror... sen ska det vara 0.07-0.14mm spel mellan pinjång och kronhjul.... allt beror juh på om det är raktframåka (lite spel) eller bana (mer spel (ska gå lätt)) eller bruks körning då.....

//Robban
"Det finns inget jag inte KAN, bara saker jag inte lärt mig än"
ch
309
chrcel
m3coupe-96
tack robban men det värkade inveklat det där ska kolla upp om nån kan fixa det åt mej i stället fegis som man e =)

pezen
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Man påverkar inte spelet mellan pinjong och kronhjul när man sträcker upp lamelldiffen.

If you can´t drift it - ditch it!
Vad gör man när man sträcker diffen? =)

Tankar billigt på SÅIFA, men hur länge till?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.