AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
989

på körd av bussen!

Visa användare
156
sixpak
750i -90
kl 07:25 i morse skulle min sambo åka till jobbet,hon backar ut på trottoaren som vanligt,stannar och tittar om det kommer nån,och det gör det, bussen kommer nerifrån som vanligt,och kör så nära trottoaren att bussens sida tar i draget och stötfångaren på vår bil,med resultatet att kroken blir sned,stötf. helt loss och mosad,och, värst av allt,bakdörren på förarsidan och bakluckan går inte direkt smidigt att öppna längre,bilen är sned!ska försöka få folksam att titta på bilen redan idag,helvetes skiiiit!nu ska jag ut och mäta och se om hjulen sitter rätt ibak,det drog ju kraftigt i sidled när bussen körde i,så fan vet om inte hjulupphängningen bak tog stryk med.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Aj då!

/Anders

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Visa användare
156
sixpak
750i -90
nu har jag vart ute och fotograferat däckmärkena på trottoarkanten efter bussen,och smutsen som satt inne i stötfångaren ger en bra indikation om var vår bil befann sej vid smällen,den ramlade ju dän när stötfångaren träffades, och all skit hamnade på trottoaren, inte på vägen,så swebus lär få betala.
Ja
50
Jan-E
528i Touring -98
Swebus försäkring lär få betala. Men om bilen är sned så är det tveksamt om försäkringsbolaget reparerar bilen. I så fall hoppas jag att de betalar ut en vettig summa pengar... Jag håller tummarna att det slutar lyckligt för din del!

Visa användare
156
sixpak
750i -90
ja den har ju gått 34k,men är i vettigt skick för sin ålder,frågan är hur lätt det blir att få en vettig värdering i såfall,jag gav 42k för 13 mån sen, och har kostat på den en hel del,iofs,så kunde jag ju skruva dit några gamla plåtfälgar kanske,så jag slipper avdrag för att behålla fälgarna.
Var bussföraren blind eller? Vart hände det?
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Fattade jag det rätt att bussen körde på trottoaren???

----
Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047
----
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Nog för att det är riktigt klantigt av busschaffisen att inte bedöma avståndet men kan man verkligen (ur försäkringssynpunkt) hävda att bussen körde "för nära" trottoaren?

Menar inget i form av "skyll dig själv" utan bara en konkret fråga alltså. :)

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Visa användare
156
sixpak
750i -90
bussens däck har skavt emot trottoaren ca 30m,och hjulen sitter ju en liten bit in, alltså var bussens kaross utanför vägbanan, och inne på trottoaren/min utfart,och min bilstod ju still,så man kan väl knappast beskylla en stillastående bil för att kört på bussen får man hoppas.
jag har lagt upp bilderna jag tog på min hemsida,här är en länk
Länk
Vad sa busschauffören ?

Kan ju vara intressant att vet om han kom med någonslags undanflykt eller om han var rak i ryggen?
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Har han legat och slickat trottoarkanten så tycker jag det är rätt solklart... Hur man nu kan göra det utan att märka det? Var han full eller ? Vad sa han?

BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Lider med dig...

Kan bli en rysare av det hela. Man kan bli dömd även om man står still, t.ex om man kör ut mot stoppikt, företräde, parkeing eller dylikt och stannar framför annalkande fordon.

Se upp: Försäkringsbolagen har en önskan att göra båda delanvariga och på så sätt kunna dra in två försäkringsbonusar i en smäll så att säga.

opus
Jag är chaufför och det är bara och stå på sig när det gäller sådana här saker. Det första ett försäkringsbolag gör är att kolla vilken som har den billigaste försäkring och pruta på bilen som bara den. OBS. Egen erfarenhet. Lycka till.

MVH. Jerry
opus
Jag är chaufför och det är bara och stå på sig när det gäller sådana här saker. Det första ett försäkringsbolag gör är att kolla vilken som har den billigaste försäkring och pruta på bilen som bara den. OBS. Egen erfarenhet. Lycka till.

MVH. Jerry

opus
Visa användare
156
sixpak
750i -90
det verkar som det blir inlösen,får hoppas jag får vettigt betalt så man slipper driva i tingsrätten för att få ut vad bilen är värd,been there,done that, så att säga.
frågan är vad jag ska köpa istället.....
jo
150
johan franzon
525iA M-sport Touring-03
Varför inte en likadan fast okrockad?:-))

Länk
Visa användare
156
sixpak
750i -90
jo, antingen en tds touring eller en 540 touring,blir det nog,om jag hittar nån lämplig förståss,för det dyker nog inte upp nån m5 touring för dom pengarna jag får,he-he...har kollat på mobile.de,och det finns ju lite att välja på trots allt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.