|
|
|
|---|---|
|
Har ett litet projekt som än så länge bara är i begynnelsen av planeringsstadie ännu. Eftersom man inte vill ta ut sin fina M3:a på bana har jag lite planer på att i framtiden byta till en en gammal 325:a från typ sent 80-tal, hur är då drivlina och motor i dessa lite äldre bilar, önskan är ju också att skrämma upp motorn helst över 200 hk, är detta möjligt utan att behöva lägga 30.000....... Hade även tänkt att installera en störtbur i denna bil, vad är kostnad etc. för detta ?? Tänkte även tömma bilen på allt och installera två racestolar och i övrigt ha bilen helt tom, vad säger bilprovningen om detta samt buren ?? Vad bör man mer tänka på, uppgradera bromsar m.m. ?? Först gaaaasa...sen bromsa... | |
|
Ääääääh, ni behagar skoja med mig, någon måste väl ändå kunna dela med sig av lite erfarenhet !? Först gaaaasa...sen bromsa... |
|
marall |
till ca 200 hk är det inte så dyrt...därefter börjar det kosta om du ska ha sugmotor...bästa är o bygga 2,7L...relativt billigt för vad man får. Drivlinan vet jag faktiskt inte men jag har hört att den ska börja ge med sig vid ca 500 hk efter vad alla turbonissar här på forumet testat |
|
Kostnad för installation av bur är relativt beroende på hur mycket du kan göra själv. Det finns fler som bygger burar direkt i din bil. Bland annat Köpings bilteknik 0221-18566. Andra som tillverkar bågar är Guss i Sthlm och Rolfstorps svets och smide Länk Vad gäller bromsar finns det en del intressanta varianter. Men behovet av dessa minskar då du lättar bilen. Du kan nog söka här på forumet och hitta massor av tips för att få hejd på grejerna på ett bättre sätt. Vad gäller M20 motorn och vassare kammar så är min erfarenhet att det som händer är att du flyttar effekten längre upp i varvtalsregistret. Det har ju för och nackdelar, men man upplever steget i växellådorna som större när effektregistret är smalt och ligger högt upp. Min 320 med 272 graderskam hade maxeffekt vid 7850rpm. Nu är ju den extremt slö på låga varv så jämförelsen med en eventuell 2,7 litersmotor blir inte helt relevant. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.