|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om kompressor gör sig dålig på bana - jag tänkar på den varmutväkling som uppstår vid hård körning över längre tid. Någon jag har talat med sejer att kompressor från t.ex ESS är yppeligt om man bara vill ha lite ekstra kraft på vägen, men på bana så är det inte bra för motorn.. Så vidt jag vet så kommer inte kompressorn från ESS med intercooler. Hur blir det om man har det då? Och en annan fråga.. kan man "drifte" på banan om man har ca 250-265 hk? | |
|
hej morten,Jag kör både turbobilar och kompressorbilar och anser att kompressorbilen gör sig bättre om du vill testa drifting.. den har ett jämnare effektuttag och är lättare att hålla med ställ länge...angående effekt så räcker det med en vanlig 325a för att köra drifting.... Stefan... Race to the last drop! |
|
|
Tack for svar, du bmw med 600 hk.. Du tror altså inte det är något problem med varmutväklingen eller? |
|
|
Vet inte hur det är på din bil men på våran omega så har vi inga problem med värmeutveckligen...vi har tagit bort isoleringen i huven och vi har en vattenkyld intercooler... Stefan.. Race to the last drop! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.