AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
977

318iS -93 - motorn hackar och rycker

Da
2
Danne-Man
318is -93
Tjena!!!

Jag har ett problem som någon kanske kan hjälpa mig med.
Det är så att min motor går dåligt, den hugger å går på 3-cylindrar när jag kör med den. Jag kan inte ens köra om
gammelmormor,då börjar motorn att rycka å haka som om den inte fick något bränsle.
Han pendlar mellan 500-1500rpm när han står på tomgång å när man gasar upp den så låter den som en gammal traktor.

Jag har kollat tändkablar å de är inge fel på dem.
Ettans cylinder har ett lite mindre värde än de andra i komp-test.
Så jag undrar om det är någon av de här de är fel på Luftmängdmättaren,lamdasonden,bränslepumpen,bränslefiltret,
En dålig spridare eller vad som helst..
Jag skulle behöva lite förslag om va de kan va för fel...
M.V.H Danne-Man

Visa användare
328
bmw-robban
525i Touring -92
528i -82
Skit i spridarna kanske. Då blir det ju dårlig spridarbild.

_ _ _ _ _ _
E30 2,3L med lamelldiff!!!!
De allra flesta problem av den typ du beskriver är tändningsrelaterade!!En tändkabel kan "se" bra ut men var kass ändå...Min fråga är:Om du står still o varvar bilen,svarar den då som den ska eller "hackar" den sig upp i varv?Om den svarar som den ska men "hackar" när du kör med den då e de me största sannolikhet en tändkabel som inte e hundra,hade exakt samma symptom på min vinterbil när jag köpte den,det visade sig att kabeln mellan t-spole o fördelare var inte helt frisk,efter ett byte gick bilen precis som den skulle med kraft från tomgång...
Mitt tips:Börja med att kolla allt som har med tändningen att göra(kablar,tändspole/ar,tändinställning mm).Hittar du inget som e knas där kan du ge dig på bränslesidan...

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
he
5
helröd
318is-94
Jag köpte min bil i mars -93 och bilen hade samma symtom som din dagen innan jag skulle besiktiga den, det var i juni-93. Den gick ej igenom besiktningen p.g.a. höga avgasvärden. Lämnade in bilen hos bmw och dom bytte lamdasonden , den var väck.Bilen gick bra till december, då var den lika dan igen,och dom bytte lamdasonden igen, på garantin förstås.Lamdasonden var bytt ett och ett halv år innan jag köpte den.Nu går den som vanligt igen, men hur länge?? den som lever får se.Jag har ingen motorvärmare på bilen och kört ganska många korta sträckor och det pallar visst inte sonden för????
Da
2
Danne-Man
318is -93
Jag har kollat tändkablar å dom är det inge fel på så jag tror att de har nå med bränsle att göra!!! tror jag i allafall, det finns många ställen att kolla på som har med min bils symtom att göra men det är ju också en pris fråga hur mycket jag har lust att lägga ut på bilj...veln..

BMW Wibban
det är lamdasonden som är paj. på vissa bmw bilar så går den sönder varje år, har själv haft en sån bil..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.