|
|
|
|---|---|
|
Hy there, Thank you for your e-mail . I'm glad that you are interested in this car . I only want to tell you that i hope you also want to purchase it . This is a 2003 BMW M3 . The car has no scratches , never been involved into an accident . It has no technical problems , no mechanical problems , no dents or dings.The car has only 4221 miles ( km= 6793) . The car is in United States and in case you want to purchase it i will send it to you through DHL Service ( DHL 2 Days Air Service ) and the shipping time will be within 2-3 days . You will get the car directly to your home address . Once with the car i will send you all the car papers and a sales contract . The total price for the car is 7300 EURO and in + the duty taxes ( 17% from the price of the car ). In the 7300 there are included only the shipping taxes . If you will buy the car now, you will be able to pay for it after you will get it and after you will inspect it for 1 week . If you are interested and you want to make a deal , please send me a message as soon as you can and i will explain how this deal will take place . Thank you for your time . Options Leather Seats, CD Player , Convertible , Anti-Lock Brakes , Driver Airbag , Passenger Airbag , Side Airbags , Air Conditioning , Cruise Control , Power Locks , Power Windows , Power Seats , Xenon Headlamps , 6 Speed Manual , Convertible Carbon Black , Black leather. | |
| Klart misstänkt, att man skulle få ha bilen "för påseende" i en vecka, och därefter betala?!? Dessutom leverans per flygpost 2-3 dar????? Ho-ho möjligtvis att nån 16-åring skulle gå på det där... | |
| Svårt att tro att man kan gräva upp en M3 2003 för 76 000 spänn.. kan inte finnas många som går på en sån sak. | |
| hehe nej helt klart lite sjukt. Men vad kan ligga bakom? Varför skickar han bilen innnan jag betalar? Det måste ju vara jag som ligger risigt till i slutändan. Måste fundera ut haken med det hela ;) | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
han vill nog bara ha ditt kreditkortsnummer istället för handpenning. eller så måste du snart betala skatten kontant direkt till hans telefonnummer. skicka en M3:a med DHL flygfrakt var något nytt. om det ens är möjligt lär ju bara det kosta 70000 spänn. ärligt talat, det är väl ingen som tror att detta stämmer? att ens lägga ner så lång tid som det tog mig att skriva inlägget är slöseri med tid.... Mvh Johan |
telefonnummer, lite trött idag kanske. jag menar direkt till hans kontonummer såklart.... mvh Johan |
|
hehe ja inte ... blir det nåt köp av den där bilen. Men det skumma är att jag fått liknande meddelanden tidigare med ett antal gånger. Detta då jag kollat lite krockade bilar för att plocka en del intressanta delar ur. Då får man brev om att bilarna är i nyskick och inga fel på alls ;) Och med denna typ av "deal" Inte alls ovanligt. Undrar vad som ligger till grund för denna nya typ av "deal". Måste typ vara en stulen bil, någon form av ownerscam eller möjligtvis som du säger. |
|
det du säger kanske är ett tecken på att du kanske ska höja blicken ovanför det absolut billigaste bottenskrapet på mobile.... Mvh Johan |
| Tja om man skall köpa hel bil och inte är ute efter en krockad så lär man väl lägga på 15%-20% på priset för att få en i bättre skicks | |
|
"Rockenroll" & "Johan": DHL kör överdagen leveranser mellan Stockholm & New York så 2-3 dagars lev ska inte vara något problem. |
|
|
Hmmm så det går att skicka bilar med oss, det visste jag inte... Schnelle fart, Härliche fart. Länk |
|
ahlstedt, det är lite skillnad på leverans av en dokumentmapp och EN BIL! fast lösningen är kanske att det var en radiostyrd bil, den kan man säkert DHL:a över.... mvh Johan |
|
xAiDe<< Ja,lägg du på 20% på 7300 euro så är du uppe i nästan 9000.Går det få tag en M3 2003 för det priset så tar jag 10 st. tack. ;-)) Tidigare:325i-93,328iC-95,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98,328i-99,323Ci-00,328 Ci-99,328i-98,328iM-99, |
|
| Haha du jag skrev väl inte tydligt nog då att jag menade om jag skulleköpa en HEL bil. Hela den här diskussionen handlar ju om att jag raggade en krockad bil att plocka lite delar ur till ett projekt. Men tydligen ingen som fattat det ännu. Fast jag skrivit det flertalet gånger ;( | |
| Johan: Jag jobbar faktiskt på DHL och rattar ca 7000 TON gods/dag (inrikes) och det är inga dokumetmappar vi pratar om. Så att flytta en bil eller delar av ska nog inte vara några problem. Det som sätter gränserna för flygfrakterna är storleken på flyg containrarna. | |
så du menar alltså att jag hade kunnat få hem min X5:a på overnight delivery med flyg istället för två månader på sjön? schysst, men vad kostar det? mvh Johan |
|
Saxat ur vår produkt katalog: Whether door-to-door or airport-to-airport, Air First guarantees priority handling and a service to match your deadlines. Your freight is placed on the first available flight and forwarded with a maximum transit of two days airport-to-airport. This service is available 24 hours a day, 7 days a week, 365 days a year. No weight or size restrictions (subject to aircraft type) Detta lär väl antagligen kosta en slant om du är nyfiken ring kundtjänst: 0771-345 345 |
|
|
Jag jobbar på ett företag som säljer tyngre entreprenadmaskiner och var tvungen att ta hem ett komplett hjul ( ca 350 kg) till en maskin en gång. Från Tyskland till Sverige med DHL kostade flygfrakten 58.000 spänn....... Med det i tanken så kan man ju bara fundera på vad en bilfrakt fr Usa skulle kunna kosta....... |
|
|
ahlstedt: Det hörs att du jobbar en bra bit ifrån bokningen :-) Har jobbat hos en av DHL:s partners på flygfrakt och att skicka en bil med flyg e nog som du säger inga problem men kostnaden när nog vara närmare 170´ eller nått sånt. Gillar din lojalitet med din arbetsgivare men i det här fallet får du nog vika ner dej :-) // CB. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
|
Hmmmm kollade precis i min prislista från DHL. 126.632:- exkl moms eller 158.290:- inkl moms skulle det kosta om vi räknar på att bilen inkl embalage väger 1900 kg. Funkar gör det nog,,om det finns plats på planet,,,,även om det inte skulle tillhöra vanligheterna. Men det är nog inte riktigt det som aannonsören är ute efter,,,utan kortnummer eller andar intressant uppgifter. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.