|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Oj, vad skönt att få bytt dessa. * Inget mer klonkande i framvagnen * Bromsar utan vibrationer * Stabilare på vägen Nu köpte jag från Biltema för 119 kr./st. så jag kanske får byta om något år, men det är det värt för det gick snabbt att byta dem.. Ville bara delge Er detta.. | |
|
Kul och höra att det blev bättre. Jag skall byta mina med. Hur hårt ska man dra åt dom, är det nått moment eller så hårt som möjligt? Hörde för massa år sen att när det gäller bussningar så ska man dra åt tills det tar stopp!? Min: Länk Erik** ///Tänk först, meka sen... |
|
|
Jag tog i så hårt jag kunde. Vet inte om det är moment på dem, men man kan nog som du skriver dra tills det tar stopp! Lycka till Erik** /Johan |
|
| Hej Yoko! Köpte du stagen som är till E34 på biltema? Det är dom ända som jag hittade hos biltema här i Linköping. Mvh Danne | |
| Vad är det för artikelnummer på dom på biltema ?? | |
|
Ja, det är samma på många av BMW´s modeller. Art.Nr. 72-061 på Biltema, samma stag på båda sidor. När du byter se till att hjulen hänger fritt och att båda är uppe samtidigt, så går det lätt. Håll fast med 16 mm. lossa/dra åt med 17 mm. har jag för mig!! |
|
| Tackar för svaret.. jag måste nog oxo krypa under bilen kräla lite snart.. | |
| Tackar för det Yoko. Då kan jag åka och köpa mina utan bekymmer. Mvh Danne | |
|
På E28 går stagen att byta utan att hissa bilen, troligen samma på fler modeller. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Attans...har beställt till min nu på mekonomen för 280kr styck men jaja nu är det gjort:) mvh ANDREAS |
|
| Det verkar vara samma artikelnummer på staget både till din E32 -88 som till min E32 -93 stämmer det eller har jag fel ?? | |
|
enligt motornord, har dessa modeller samma: E30: M3 E36: Alla .-10.91 E28: Alla E34: Alla E24: Alla 06.82- E32: Alla E31: Alla Motornord: Länk |
|
|
Tjusigt.. :) då blir det lite biligare med delar o mer pengar till semester.. Tackar.. |
|
|
Jag kör också med dessa leder och är helnöjd.... men konstigt att ingen har börjat ösa skit över dem... man brukar ju inte kunna säga Biltema innan mängder av "förståsigpåare" hugger allt och alla...;-) Peo |
|
|
Ok, PESK, jag kan vara först. Bilbutricks är bajs. Bara så att ni inte glömmer. Ett lands välstånd mäts i BMW per capita |
|
|
När vi ändå pratar om Biltema-delar, finns det några fler "bra" delar som finns där till e34 som passar e32:an? Stämmer framvagnsdetaljerna överens? |
|
|
Jag tror inte att dem stämmer överens.Vänta ett par månader,innan ni köper stab.staget från Biltemat.Jag tror att dem håller inte längre än ett par månader. " Yoko lycka till. Niklas MVH.MICKI Länk |
|
|
Jag tror inte att dem stämmer överens.Vänta ett par månader,innan ni köper stab.staget från Biltemat.Jag tror att dem håller inte längre än ett par månader. " Yoko lycka till. Niklas MVH.MICKI Länk |
|
| Ja du Micki vi får väl se hur länge de håller. Jag har bytt på min också. / Danne | |
|
Mina B-tema stabiliseringsstag och undre länkarmar har hållit i ca. 1,5 år eller ca 2000 mil, inga problem alls. mvh Mackan |
|
|
Nu har jag bytt stag (Biltemas) på min med, men känner inte direkt nån skilnad, kanske beroende på att jag satte på vinterdäcken på samma gång... eller att det va Biltemastag. Min: Länk Erik** ///Tänk först, meka sen... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.