|
|
|
|---|---|
|
När jag köpte min 750 satt det en "REVERSE RDS"-bandare i den. Det första jag gjorde när jag fick hem bilen var att byta stereon. Nu har jag en annan gammal bil där jag tycker den kan passa bättre. Så till frågorna... Hur kopplar jag in den, alltså vilken sladd är till vad? Finns det någon typ av stöldskydd med kod eller liknande som kan krångla? Vad är det för effekt i de inbyggda slutstegen? Tacksam för svar... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! | |
|
Om den har BMW:s kontakt på baksidan, se mektips om scanner/lågnivå. Där finns anslutningen beskriven. Stöldskydd/kod: Vet ej. Effekt: Runt 15W max per kanal (BTL-slutsteg) om den inte är urgammal, då ger den runt 5W per kanal. FP |
|
|
Jag misstänkte att du skulle veta Folke. :) Ett par frågor till om inkopplingen då... Jag har fyra pluskablar för högtalarinkoppling, en till varje kanal. Däremot finns bara två minuskablar till högtalare. Uttag 12 och 14 sitter det kablar i, men inte i uttag 8 och 11. Jag är ganska säker på att dessa kablar inte fanns när den satt i 750:n heller, är det någon form av gemensam jord? Uttag 5 och nio anges som "+12V (15)" respektive "+12V (30)". Antar att den ena är konstant 12V och den andra 12V över radioläget på tändningen, men vilken är vilken? Uttag 13 "light", ska jag koppla den över huvud taget? i så fall hur? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Det kan säkert vara gemensam jord, en för varje sida. Kl 15 är switchad plus och kl 30 är fast plus, kallas även dauerplus på tyska. Ingången för light kan du säkert lämna oansluten, den kopplas annars till instrumentbelysningen i bilen, normalt grå/röd kabel i bilen, kan även benämnas 58G på Boschspråk. Grå/röd kabel kan hittas lite varstans i bilen där det sitter nån belyst knapp eller instrument. FP |
|
|
Tack så mycket... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.