|
|
|
|---|---|
|
Hejsan alla M 70 anhängare! Idag var den stora dagen då Bison skulle startas,allt på plats med nya packningar och slangar.Den hoppade igång direkt efter 5 månaders vila men bara på vänster sida,gjorde LMM test med utskruvade kontakter varav den stannar med vänster sida loss och ingen som helst reaktion med den högra,skiftade sidor på LMM och samma sak där,den högra sidan har ingen som helst reaktion dessutom vill inte högra spjället röra på sig(bägge spjällen renoverade med borsten på rätt plats).Vad som kan vara intressant i detta läge är att när man handvrider på höger spjäll så går höger sida igång alldeles utmärkt.Min fråga blir således:Vad kan den direkta orsaken vara att det inte går ström fram till LMM och höger gasspjäll? Värt att notera så lös EML lampan hela tiden,batteriet verkar vara okej (den hoppade igång direkt) och alla säkringar är fräscha,spridare likaså. Alla tips är välkomna,är skitsugen på att köra riktig bil. Mvh Dic. | |
|
Ojdå! Det ska ju vara höger halva som gick igång och vänster spjäll och LMM som funkar. My misstake Mvh Dic. |
|
|
Hejsan Dic, "med borsten på rätt plats" - Hur vet Du det? Mvh/Calle |
|
svardska |
innanför västen antar jag! ;-) |
|
Hej callestropp! Jag satte spjällen i ett paralellstäd och mätte från alla vinlklar på ett som var orört och det som jag hade fingrat lite för mycket på,det diffade ca:1,5mm vred försiktigt tillbaks det felaktiga,kan i det här läget säga att det inte stämmer micrometer mässigt men det är klart närmre original inställningen,vill även nämna att jag körde omkring ett tag med olika positioner och då var det tendenser till"bludder" vid kraftigt gaspådrag. Svärdska!Har mekat färdigt för kvällen så det blir en Irländsk singelmalt(kanske två) ang väst avdelningen. Mvh Dic. |
|
Paap Reeder |
Hej Dic! Undras om det ena reläet till boxarna kan vara kass? Byt även dem - framme till hö över hjulet. Får inte boxen ström kan den inte mata ut 5 v till spjället. Innan byter kan du ju mäta om du har ström fram till reläet. Har du monterat tåtarna till tändspolen riktigt? Har du monterat kontakterna under oljepåfyllningen riktigt? Du har inte lossat jordskruven framme till hö vid boxarna? Gör Bison strömlös i en timme. Anslut batteriet igen. Gå in och sätt på tändningen men starta ej. Läge II. EML skall tändas och sedan slockna. När du sedan startar och den går kass skall EML tändas. MVH /// Paap |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.