AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
743

Fönsterlist hamnar fel...

Ho
49
Holmertz
Calypsoröd
540iA -93
Litet men ack så irriterande fel. skapar oväntat mycket vindljud.

Listen på framdörrarna vill inte lägga sig helt riktigt när man stänger dörrarna jag har kommit fram till att listen ska ligga precis under kanten kromlisterna så dessa hamnar i lä(?)

Listen gör det, men inte hela vägen och dessutom bular den ut på olika ställen varje gång...

Nån som har nån bra ide om hur man kan tvångsforma listen eller har någon annan metod?
Ho
49
Holmertz
Calypsoröd
540iA -93
ingen?
Visa användare
300
318ST
525i -88 (bruksbil)
Min fönsterlist hamnar också fel, har funderingar på att limma den på plats.

// Gunnar
----
mina bilar -- Länk och annat :)
Ho
49
Holmertz
Calypsoröd
540iA -93
Limma först och bara titta på bilen eller låta nån limma när du redan sitter i och köra resten av livet? : )
Visa användare
464
Pewe
BMW X3 xDrive 20d (-15)
Vilken list pratar ni om egentligen? Limma...? Kan det inte vara så att själva dörren behöver justeras lite...?

__
Mvh /Pewe
Ho
49
Holmertz
Calypsoröd
540iA -93
Pewe:

Nu snackar vi nog om samma list. hur mycket går det att justera dörren i höjdled? bör man passa sig för något speciellt?

Visa användare
464
Pewe
BMW X3 xDrive 20d (-15)
Tack för klargörandet! Tyvärr är jag lika vilsen som du... :-/ Har samma problem själv nämligen på en dörr och har kikat lite runt gångjärnen etc, men blir inte klok på hur det hänger ihop.... Men jag har från börjat varit övertygad om att det måste gå att justera ned dörren, eller kanske "tilta" den lite bakåt, så att listen hamnar nedanför taklisten och i "urgröpningen" där den ska vara. Måste ju gå liksom...

__
Mvh /Pewe
Visa användare
300
318ST
525i -88 (bruksbil)
hehe.. trodde det var listen runt rutan (man ska tydligen läsa nogrannare) :)

// Gunnar
----
mina bilar -- Länk och annat :)
Ho
49
Holmertz
Calypsoröd
540iA -93
Pewe:

Tycker åxå det borde gå... ska te big city nu i veckan men till helgen ska jag experimentera lite!

Hör av dig om du lyckas fixa din list!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.