AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
724

4 växlad Getrag

63
79
635 Turbo
635 CSi -84
Hur mycket effekt tål en 4 växlad getrag, har hört att det skall vara stabila grejor, men har ingen egen erfarenhet av dem.

mvh

Johan
Mkt.500 hk ska inte vara några problem,om du menar stora lådan,men med din signatur så kan man ju anta att det inte är M10 eller M20 motorns 4 petade låda du menar.

Tarv
Je
722
Jesper_w
BMW 3,0CS -73 Blivande "sportvagn"
Tjenare Johan!!!!!!!!

Oj vad pulver den tål!!!!! Hmm, hur som helst så tror jag inte att den rasar i första taget, har hört att de ska vara kraftiga.

Jag har både en fyr och femväxlad liggandes bägge med vajeruttag. Ifall du skulle rasa och snabbt behöva en låda.

M5 lådan fick jag ju så bra betalt för så att den for sin kos.... hmm, när jag tänker efter så kanske lådan ur 633:an blir till salu då han ska montera autlåda.

//Jesper
An
380
AndersG
320 -92 (limo)
Det är inte effekten som får en låda att rasa!!!!
Det är vridet!!!
Je
722
Jesper_w
BMW 3,0CS -73 Blivande "sportvagn"
Så vad är då EFFEKT per din definition?????

Per min definition så är effekt liktydigt med hästkrafter......... Och hästkrafter är lika med vridmoment gånger varvtal......... Alltså effekt = vrid.

En viss effekt beskriver ett visst vrid eller tvärtom. Stor motor med överladdning = mycket effekt men ännu mer vrid............ Mindre motor med överladdning = mycket effekt men ungefär samma vrid. Fast detta kanske är lite mer generellt än regel.

//Jesper
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Det är varken hk eller nm som har sönder lådan, det är föraren som är orsaken till 99%av alla haverier ! =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.