AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.646

nolla styrbox?

ve
222
vevarsel
328 Touring - 96
Är lite konfunderad över det här med att man ska kunna nolla styrboxen genom att ta bort batteripolerna och låta bilen vara strömlös ett par timmar. Var inne på min lokala Bmw-verkstad igår och dom hävdade att alla data nollas inte på det sättet utan man måste in hos dom och nolla den. Behöver nämligen nolla min box pga av byte av Lambda o LMM.
Vad säger ni om detta ?
Ett försök att tjäna snabba pengar! =)

Koppla loss kablarna och låt den stå över natten så nollas alla inställningar i bilens styrelektronik.

Brukar funka på de flesta bilar..

MVH Jimmy
ve
222
vevarsel
328 Touring - 96
har faktiskt provat det men till ingen nytta, förstår inte hur dom kan stå och ljuga mitt upp i ansiktet när man frågar om nått sånt.
jaja ska in med bilen hursomhelst på fredag och då får dom ta och "nolla" boxen på deras sätt så får vi se om det blir nån skillnad =)
Man nollar ju inte serviceindikatorn genom att lossa på batteriet, det kanske var det dom menade?
ve
222
vevarsel
328 Touring - 96
na jag förklarade mitt problem med att jag har bytt LMM o Lambda och då frågade dom om jag varit inne och nollat styrboxen, jag svarade att jag hade tagit bort båda polerna (lite onådigt med båda kanske) från batteriet över natten och trodde därmed att den var nollad men dom sa att vissa saker nollas inte på det sättet.
ve
222
vevarsel
328 Touring - 96
na jag förklarade mitt problem med att jag har bytt LMM o Lambda och då frågade dom om jag varit inne och nollat styrboxen, jag svarade att jag hade tagit bort båda polerna (lite onådigt med båda kanske) från batteriet över natten och trodde därmed att den var nollad men dom sa att vissa saker nollas inte på det sättet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.