AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
883

DSC på 530-01 viktigt för andrahandsvärdet?

andha45
DSC antisladd blev standard sent under modellåret 01, typ maj/juni. Söker nu en beg. 525/530 01 och vissa har DSC, andra inte. Står i valet mellan en som är fullutr (navi, soltak, elstol m minne, 17", PDC, Sh line, xenon etc.) men ej har DSC, och en halvbra utrustad med DSC. Har någon erfarenhet av detta? Som bekant är ju bmw-köpare rätt fåfänga men å andra sidan är antisladd allmänt populärt
Visa användare
747
TCG
540iM E39 6vxl Kompressor
Allt beror ju på priset men jag vill ha i stort sett all utrustning om jag köper en bil. Jag har inte DSC på min och jag saknade det i vintras. Det är skönt med en extra säkerhet...

För varje option som saknas så blir bilen lite mer svårsåld.

MVH
/Jonas
Nybliven 540i E39 ägare, med stora utgifter...
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Personligen skulle jag inte klia mig i huvet huruvida det var ASC+T istället för DSC. Det senare är bättre och ett plus men jag skulle inte betala mer för det. ASC+T räcker långt... Har även svårt att se att man kan ta mer betalt för en bil DSC.

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Håller med Anders även om jag tycker att DSC III är ganska mycket bättre än ASC+T. Bör inte göra något prisskillnad direkt. Jag hade hellre köpt bilen som var välutrustad och "bara" hade ASC+T än att välja en "snikutrustad" bil med DSC.
Visa användare
747
TCG
540iM E39 6vxl Kompressor
Jag skulle också välja mycket utrustning före DSC men det finns ju bilar med mycket utrustning där DSC ingår och då hade jag valt en sådan. Men allt beror ju på priset som sagt...

MVH
/Jonas
Nybliven 540i E39 ägare, med stora utgifter...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.