|
|
|
|---|---|
| Tjo. Jag undrar om det funkar att dumpa rakt ut om man har orginal tändsystem med lmm osv. Eller kommer bilen gå sämmre då? MVH Kring | |
|
Jag dumpar rakt ut och märker inte något konstigt.. Man kör ju ändå utan kat, så då gör det inget om det "fettar till" lite mellan växlingarna. /Andreas |
|
| Okej, då provar jag att köra så också, tack för det snabba svaret. MVH Kring | |
|
Hänger helt på vad du har för en bil. De flesta moderna styrsystem är adaptiva och det ligger uppgifter om lambdavärdet etc kvar i minnet på styrenheten. Vad som spökar till det för vissa system (De med lmm) är att luften som passerar igenom är uppmätt, alltså räknar styrenheten med den luft du dumapr ut -inte bra. I värsta fall kan bilen börja gå fett över hela registret > taskig bränsleförbrukning osv. Om du istället bygger om till mapsensor så spelar det ingen roll eftersom den mäter på trycket. Fast de ger ju ett "häftigt" pshu ljud... //M "Man skall sikta mot stjärnorna, då når man iallafall trädtopparna" andra bilar:Saab900T16@TD04 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.