|
|
|
|---|---|
|
Har uppgraderat till MKIV och då ska man få BMW logga vid uppstart. Men ICKE! Jag får ingen logotyp utan kommer helt enkelt till menysystemet direkt. Beror detta på min gammla TV-Modul tro? Eller finns det någon funktion för att aktivera detta? OS:version är V.22 och den borde ha BMW logotypen. Om så är fallet lär jag ta bort den mycket onödiga TV modulen och koppla skärmen direkt till MK eneheten. Då borde jag få logotypen? Någon smart som vet? Mvh Kristian | |
|
Om bilen har stått avstängd ett tag med alla dörrar stängda och elektroniken gått ned i viloläget så visas BMW logan under uppstart av navigatorn annars går den direkt till den senaste funktionen (huvudmeny, navigation, etc.). /RS2 |
|
|
RS2: Tackar för den mycket snabba responsen! Det är klart jag var mycket snabb igår när jag installerade den. UT med MKII enheten IN med den nya. och iväg för att testa. Ska bli intressant och starta upp bilen i dag och se vad so händer. mvh Kristian |
|
|
Hej Alf! I min bil har jag en MkIII som är kopplad direkt till min 4:3-skärm utan Tv/Video-enhet emellan, Navin har V.22 precis som din, och jag får loggan direkt när jag öppnar dörren till bilen! Loggan dyker även upp när bakluckan öppnas, utan att någon nyckel sitter i tändningen. Av nyfikenhet, kan du ställa ljusstyrkan i din monitor? På min gamla MkI med Tv-enhet kunde man ställa ljusstyrkan i Tv-menyn, men eftersom jag inte har någon Tv-enhet nu saknar jag den funktionen. Den "hemliga" menyn under settings finns ju, men där kan bara kontrasten ställas! Om du verkligen vill slänga ut din Tv-enhet, kontakta mig så får vi se om jag köper den... MVH Fenmerca |
|
|
Jo det fungerar allt för mig med nu Var nog lite för snabb sist. Videomodulen kan behövas nu när CARX installation står inför dörren. Mvh Kristian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.