AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
470

Vart hitta motorer till e34 12v?

Är ute efter motor till en 520 m 12v... Någon som vet vart man kan hitta dessa nånstans? går även bra med 525 12v... Har kikat lite på bildelsbasen.se men mest hittat skrot... Ingen som vet nåt företag/person som håller på med sånt här... Det var nån som heter Ingemar som verkar hålla på med att renovera motorer... är han att rekomendera?
Visa användare
576
ErikBerg
2002tii -75
1802 -73
Leta på denne Ingemar på denna sida eller på www.bmwcs.com/02. Du lär hitta en del f d kunder...
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
ECP-parts. Länk finns (fanns?) på länk sidan.. www.vege.se säljer helrenoverade orginalmotorer.

Två bilar är fler än en..
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Jag hade en 525 -88 innan och jag bytte motorn hos denna Ingemar(utanför växjö) och visst har man hört att en del känt sig blåsta av honom(kanske har dom kört hårt med motorn sen och inte servat rätt eller haft otur),men jag är väldigt nöjd med min motor...körde väll drygt ett år med den och den gick hur fint som helst hela tiden.Jag fick ge ca:9500 inkl. montering och kontroll av kopplingen.Anledningen till att priset är lågt är att han köper delar billigt från tyskland + billig arbetskraft från polen.Han sa att han hade köpt in i stort sett alla M20 motorer som finns på svenska skrotar, så ska du ha en ny motor så skulle jag rekomendera att du vänder dig till honom.Se bara till att göra en ventiljustering sen på en BMW verkstad eller liknade och be dom kolla upp motorn i övrigt samtidigt så ska du väll vara säker på att den håller,detta gjorde iallafall jag efter ca:200 mils körning.

BMW CS Nr:05043
Mvh Ricke
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Jag hade en 525 -88 innan och jag bytte motorn hos denna Ingemar(utanför växjö) och visst har man hört att en del känt sig blåsta av honom(kanske har dom kört hårt med motorn sen och inte servat rätt eller haft otur),men jag är väldigt nöjd med min motor...körde väll drygt ett år med den och den gick hur fint som helst hela tiden.Jag fick ge ca:9500 inkl. montering och kontroll av kopplingen.Anledningen till att priset är lågt är att han köper delar billigt från tyskland + billig arbetskraft från polen.Han sa att han hade köpt in i stort sett alla M20 motorer som finns på svenska skrotar, så ska du ha en ny motor så skulle jag rekomendera att du vänder dig till honom.Se bara till att göra en ventiljustering sen på en BMW verkstad eller liknade och be dom kolla upp motorn i övrigt samtidigt så ska du väll vara säker på att den håller,detta gjorde iallafall jag efter ca:200 mils körning.

BMW CS Nr:05043
Mvh Ricke
Min lokala skrothadlare har en E34 -88 med M20 stående, men jag vet inte om det ä r en 2,0 eller 2,5. Den gick inte att starta på grund av elfel, och ägaren hade inte orkat göra något åt det eftersom den var så rostig. Jag frågade vad han ville ha för bara toppen, och han ville ha 700kr. Det har inte blivit någon affär ännu, även om jag tycker att det är ett bra pris. Förmodligen skulle du kunna köpa hela motorn av honom ganska billigt. Hör av dig om du är intresserad, så kan du få hans nummer. Bilen fanns i alla fall kvar i dag, men förmodligen inte så länge till.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.