AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
3.035

Hur har "Juro" kunnat hålla på så länge?

Sida 1 av 2
Visa användare
215
beijnoff
328i -00
Hej

Kan någon förklara för mig hur den här "Juro" har kunnat hålla på så länge utan att åka dit?
Han har ju enligt uppgift i tidning och här på forumet sålt stulna bilar från Tyskland.
Det finns ju trådar här på forumet som antyder att han har hållit på i flera år och varit misstänkt billig.

I någon tråd från Maj förra året framgår att en person inte kunde registrera sin bil på grund av att den inte hade rätt chassinummer?

Jag undrar ju varför han inte åkt dit snabbare och hur han har gjort.

Vem har bilarna varit registrerade på när dom har varit exportskyltade?
Får man ut exportskyltar på en stulen bil?
Enkelt att kolla upp i Tyskland om bilen är stulen?
Enkelt att göra koll på bilen med tidigare ägare i Tyskland?
Hur har bilarna kunnat registreras i Sverige över huvud taget?

En annan fundering av mer filosofisk art är ju hur dom som har köpt bilar/delar från denna person funderar idag. Det finns ju flera här på forumet som själva har varit nöjda kunder eller känner till andra som har handlat av honom. En djävla soppa blir det i alla fall.

Kan någon ge möjliga förklaringar till hur det ligger till så att jag själv och andra kan se igenom sådana här typers beteende ännu bättre i framtiden.

Mvh
Johan

Det finns tre typer av människor.
Dom som kan räkna,
och dom som inte kan...
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Verkar mycket konstigt om det handlar om stulna bilar, snarare skattebrott.

Bilprovningen gör en ursprungskontroll som lätt upptäcker om en bil är stulen.

Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Visserligen är jag också kritisk mot media och dess uppgifter men varför är det för konstigt om det handlar om stulna bilar? Och vad säger att skattebrott är troligt?

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Hålla på att sälja stulna bilar i 4 år samt att inte bilprovningen skall upptäcka ser jag som i stort sett omöjligt!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Han behöver väl inte ha sålt stulna bilar i 4år, räcker med att sälja stulna bilar i 4 veckor för att man ska åka dit på det. Och helt omöjligt kan det väl ändå inte vara att lura bilprovningen!? Bilprovningen är väl inte svenska CIA vad jag vet...
Ekonomisk brottslighet kan man också klara sig på rätt länge om man är tillräckligt smart eller dum i huvet (hur man nu vill se på det).
Förstår fortfarande inte vad som säger att det är omöjligt att sälja stulna bilar.

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Omöjligt är det väl inte, men om man kan hålla på i denna skala och helt öppet sälja stulna bilar så har jag 0 tillit till svenska rättssamhället.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Välkommen in i klubben... :)

anders S>> Där satt den!
PP
218
PP
BMW 320i Touring -07
Dom släpptes i eftermiddags.

Länk
Anton
När man ska ha ut export skyltar på zulassungstelle i tyskland så ser dom väl direkt i datorn att bilen är stulen eller ?
Alla kör inte hem lagligt en del kör hem sina bilar med dom gulaskyltarna och då är det ingen som kontrollerar chassinummer om man inte blir stoppad i någon kontroll eller av tex tyska tullen.
Naturligtvis har han inte använt de stulna bilarnas identitet och chassinummer han är väl inte dum i huvudet. Det är här de totalskrotade liken som utanonseras på många tyska sidor kommer in i bilden. Bilen själs i Sverige eller Tyskland och identitet och chassinummer från ett totalskrotat lik används sedan och sedan gör man en direktinport på bilen som sedan säljs för ett lågt pris till naiva och godtrogna svenskar som tror dom gjort sitt livs affär.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
det är ju inte speciellt svårt att köra hem stulna bilar på samma exportskyltar om och om igen. De hade ju enligt tidningsartikeln flera falskskyltade bilar i närheten.

mvh Johan
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Deras bilar kom vä på trailers?
Isåfall är dom utan skyltar, då är det ju inte så konstigt att dom skruvar på "falska" skyltar om dom skall förflytta bilarna!

Tydligen var Ingen av deras bilar stulna och dom har fått tillbaka alla bilarna!
Visa användare
252
Krille_hlm
M636csi -83
3,6 S/M -72
3,0S -74
M3 -01
Sluta snacka så mycket skit nu!
Han har inte sålt några stulna bilar!
Den bil som påstås skulle varit stulen var inte det.
Han som köpte bilen reggade in den och försäkrade den, sen kom polisen och hämtade bilen för att någon avundsjuk person ringt in och anmält att han ska ha köpt en stulen bil.
Då måste de ta bilen i beslag så länge som de utreder hur det ligger till..

Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat..

Länk
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Krille, det har du ingen aning om! Jag har själv blivit kontaktad av en av hans kunder, som har köpt en E36:a med falskt chassinummer. Fast eftersom du försvarar honom i flera trådar här på forumet så kanske du vet något jag inte vet?
Sedan är det väl ytterst tveksamt om han klarar granskningen som RSV påbörjat? Eller vet du något vi andra inte vet där heller?
Jag är dessutom hyfsat säker på att det behövs mer än en "avundsjuk person" för att polisen ska börja åka ut och konfiskera bilar....

Mvh Johan
Fa
217
Fartglad
BMW M5 2002
En tanke bara:
många anklagar diverse personer från att importera många bilar och ej betala skatt/moms. Sedan sitter samma personer och "skryter" om hur många bilar dom importerat/sålt?

Alla ni som importerar bilar från tysk, belg., och USA m m...betalar ni skatt samt moms på vinsterna osv??

Bara en tanke..som sagt..
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
jepp, har firma. skulle inte ens våga annars....
fast jag tar egentligen inte in mer bilar än att skattemyndigheten inte bryr sig (mindre än 6 bilar per år).
för jag antar att det är mig du menar?

mvh Johan
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Fartglad, hur många tror du betalar skatt på om man köper tex en digitalkamera för 1000 kr, säljer den på blocket för 1500 kr.

Alt om man köper loss en leasning bil, säljer den med vinst.
Eller de som köper en båt på hösten och säljer den på våren.
Det har ju inte bara med import att göra.
INGEN skulle jag tippa.

Själv tar jag hem en bil när ölen tagit slut, vägra betala det pris vi har i sverige, och jag tänker inte bli förmånsbeskattad för att jag dricker billig öl.

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Fartglad har faktiskt en poäng i det han skriver.

Tjänar man pengar på en bil, kamera eller vad som helst ska det skattas för det.
Sedan finns det de som sysslar med mer eller mindre grova skattebedrägerier men i princip är det samma fel som begås.

Erkänner, jag har tjänat pengar på några bilaffärer utan att ta upp detta som inkomst, känner därför att jag inte ska döma någon.

Fa
217
Fartglad
BMW M5 2002
Johan: Syftade inte på dig, men kom på att du hämtat en från USA..så det kunde uppfattas så :)
Jag syftar på dom som kanske hämtar 10-30 bilar om året utan att betala en krona i skatt/moms.

Jörgen: Nästa gång får jag väl skriva lite mer utförligare...jag menar givetvis inte att man ska skatta en 500-ring på en beg. vara...men enligt lag så ska man det?!

Tycker bara att det är trist, att vissa jobbar och skattar sin lön osv..medan andra stämplar och går på bidrag, samtidigt som dom gör pengar svart..utan att skatta ngt..men men...så är det väl inte bara i Sverige.
Inte för att jag bryr mig värst mkt heller, men man ser att en del hugger som bara den på vissa som hämtar ngn bil om året, när dom själva gör samma sak.

Ha en skön midsommar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.