|
|
|
|---|---|
|
Hei! Jeg kjøpte en Sony CDX 454 RF for under 12 mnder siden. Da Sony CDX 454 RF ble kjøpt så hadde jeg en BMW Reverse bilstereo som ikke muliggjorde tilkobling av cd-vekseler. Jeg måtte ha cd-skifter med FM-modulator. Bilen var senere på service hos BMW og stereoen ble ødelagt. Resultatet ble at jeg fikk en ny stereo -> BMW Business. BMW Business stereoen har mulighet for tilkobling av cd-veksler uten FM-modulator. Veksler med FM-modulator kan selvfølgelig brukes som før om ønskelig. Mitt ønske er å bruke min cd-veksler, Sony CDX 454RF på min nye BMW Business stereo uten at jeg bruker FM-modulator. Er dette mulig? Finnes det et adapter som kan brukes på min cd- veksler? Hjelp!!!!! Hilsen Espen | |
Robsarve |
Japp, hör med Sony om lämplig Connect2 adapter till din maskin. tycker Erik Marknadschef Ncore Acoustical Solutions www.n-core.se |
|
Nu blir jag nyfiken..... Sliter något fruktansvärt med att koppla till min cd-växlare, har ingen tilkopplings möjilghet fram ( har tagit loss hela faderullan) men det finns ingen ingång/uttgång för just precis Connect2. Så här sitter jag med en connect 2 + cd-växlare....men var ska jag koppla sakerna....och ensak til....connect2 dosan har först ingång för cd-växlaren....men på andra sidan sitter det 2 "fyrkantiga" hål......i paketet fölger det med en extra kabel med samma "legobit" som sitter fram på stereon ( kopplingen till förstärkaren bak i bilen) ....men den passar inte in i dosan !! Jag har följande stereo: BMW BUSINESS RDS 65.12 -8 374 997 PH 7860 T3087105 På bandaren står det: KW 41/96 INDEX:00 |
|
|
ta det stilla och lungt nu: Titta först här:Länk Om du har fått rätt interface-box skall den ha 2 st "mellan kopplingsblock" ( ena i radions stora 16 poliga kontakt andra i kabel stamen kontakt (den som sitter i radion innan du börjar) Från boxen sen kommer en liten kabel stam med 1 st "molex" ( el . likn kontaktdon) 2x5 stift som passr i den lilla kontakten ( nere til vänster i bilden) sen skall det bara var rock n roll Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Hej ! Jag sitter med en kabel från BMW som det verkar som att den kommer att passa till connect 2 dingsen, den ena av de 2 ändarna passar inn i connect2 dingsen, den andra ändan sitter jag och tittar på just nu ( och din länk) och det är 10 små hål i den. Isåfall är ju det första problemet löst, men hur får jag ström til connect2 dingsen ? ( är det de andra hålet på Connect2 ?) En liten fråga till.....varför har jag fått med en kabel så är nästan helt likt den som sitter mellan bilstereon og sluttsteget bak ? Mycket tacksam för svar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.