|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är en trogen bmw anhängare, men i höstas när sonen föddes såldes 318iS:en till fördel för en Audi A6 Avant 2.6 1995. för att få plats med barnvagn, hund, bilbarnstol etc... Nu, efter 8 månaders hyfsat problem fritt ägande är audi:n till salu! Det är något som inte känns rätt, vet inte riktigt vad, inget fel på bilen, vill bara inte ha den längre.. Ekonomin tillåter inte riktigt en E39 kombi, Ska jag satsa på en E34!? tänkte mig en 525:a V8:orna blir lite för dyrt.... Är inte det en ganska gammal bil!? inredningen påminner om min 323:a från 1986.. en 95 med 15000 mil kan det vara något.. | |
|
Jag har en 520 Touring 96:a. Min kollega har en Audi A6 2,0 Avant 95:a. Jag har jämfört lite grann. Personligen tycker jag inte det är någon jätteskillnad i utrymmen. Kanske har Audin lite mer baksätesutrymme och BMW:n lite mer framsätesutrymme. Båda bilarna känns välbyggda. Däremot är BMW:s 2-litersmotor klart piggare med sina 150 hk. Och BMW:n är klart roligare att köra. Köper du en 95-96:a är Executivepaket standard. Det innehåller bl a tonade rutor, AC, farthållare, nerlackad spoiler, verlourmattor, eluppvärmda dörrlås/backspeglar/spolarmunstycken m m. En klart trivsam bil, tycker jag! Hitta bara en välskött bil, annars kan det blir dyrt. |
|
|
Jag hade en period en -95 A6 quattro avant 2,6 och en -91 535 parallellt och jag föredrog BMW:n på alla jämförelsepunkter. Audin var något större, men var tråkigare att köra. Drog mer bensin, var betydligt tröttare än den borde ha varit och hade dyrare reservdelar/verkstadsräkningar mm mm. |
|
Helga |
Skall med fördel rekommendera en E-34, 525 -95/96. Har du tur så kan du få tag på en med dubbla inbyggda barnstolar i baksätet. Från ålder 3-7. Plus att du får en härlig bensinsnål motor på 192 ärliga hkr. Prisklass 60-80´ beroende på skick. Och visst är den snygg och forfarande lite modern med en otrolig kvalitet på sin "gamla" instrumentbräda. Inget gnissel här inte! MVH Helga Helga |
| en E39 från 96- är ju inte dyra alls nu ingen värsting motor i dom som finns t.ex 520 o.s.v men dom är modernare än e34 och säkrare passar perfekt som familje bil och ska du ha en fin e34 är du ändå uppe i e39:s priser sen hur skicket är på på 96-orna är väll en sak men det finns ju alltid fina där med :) | |
|
Håller med Helga. De sista årsmodellerna av E34 är troligen bland de bästa bilar som någonsin byggts av BMW! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
| Undrar hur svaren hade sett ut på ett audiforum?... | |
|
Hehe precis, där hade Audin varit värst, men vad förväntar man sig? :) Jag tycker e34 känns modern för att ha kommit ut redan -88, en kompis var så förvånad när jag kunde välja program på automatlådan, hans granne skröt att han kunde göra så på sin sprillans nya Volvo S50 :) Sen har du barn, och barnstolar bak osv, och tackvare bältenas konstruktion så underlättar det att stoppa på bältet på ungarna, du behöver inte krypa in i bilen. //mvh Simon |
|
|
Audin är både tystare modernare och komfortablare! Men jag vill inte ha den!! Har tittat lite på E39:or inköpspriserna är helt ok men ägar kostnaderna för en 523 E39 är nog bra mycket högre än för en 525 E34!! Skulle tro det i varje fall! |
|
|
Jag har kört båda bilarna ganska mycket och äger en 100 2,3 som komplement till min sommarbil. Min uppfattningen är att Audin är dyr i drift men den är pålitlig och ytterst bekväm. En 2,3 alt 2.6 är inte allt för slöa men 2.0 är svinseg. I en BMW får man en lite roligare bil som enligt mig varken är lika bekväm att åka eller skön att köra. Vad gäller e34 är det enda man kan säga att de börjar bli gamla, men designen är nära på oslagbar. Det rör sig dock inte om någon prestigebil längre. Satsa på en fullmatad 525. |
|
|
Hur meanr du??? Om BMW:n är mindre bekväm att åka i och mindre skön att köra, hur kan den då vara roligare? |
|
|
Hej Andreas Berglund. Har en kanon fin 525iat 96a som är tillsalu. den är full utr, + mkt mer. maila gärna till larrypa27an@hotmail.com för bilder & mera info. |
|
| min a4-96 är pigg & rolig 2,6 v6 a.men motor ljudet är inte såom bmw. fast fram hjulsdriften är härlig. nu förstår jag idrive.Har haft en bmw 528-98-touring & kan säga att ljud nivån var oslagsbar,menköpte hus så pengarna kom bra till hands.Det kan bli en bmw när ekonomin bli bättrenågon e 39a. | |
|
Nu var historien om A6:an slut! Sålde bilen i lördags! Fick en Audi 100 1.8 förgasare -85 i inbytte! Känns lika pigg som 2.6:an!! Jakten efter en E34 touring är i full gång!!! Någon som har något tips? Lusläser powerbörsen och blocket 5ggr om dagen! har inte hittat något spännande än!!! Tack för alla synpunkter.... |
|
Helga |
Varför inte denna. Länk Helga |
Helga |
Eller denna Länk Helga |
| ingen 540, 525 ser bra ut! men ligger på tok för högt i pris! då kan jag nästan lika gärna pruta ner en E39! | |
Helga |
Om begärt pris 79´är på tok för högt så får du nog hålla dej till årsmodell 92-93 med 25.000 mil på mätarn Helga |
|
Den här bilen verkar vara OK! Import av nuvarande ägare 2002/01... Länk Vad tror ni? |
|
|
Ser rätt ok ut, men vill du ha aut? Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Vill helst ha manuell! men Automat går lika bra det, det är ju bättre egentligen! varför växla själv när man inte behöver! Hadde en 323iA -86 automat förr, väldigt lämpligt i stan, och lågt varv (tystare gång) på landsväg! brukar av min erfarenhet vara ett minus när man ska sälja! dock ej nyare automater med steptronic...... Är inte säker att jag ska köpa den än! Det är 90 mil enkel väg att åka och titta på den! så vi får se! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.