|
|
|
|---|---|
Dekis |
Har upptäckt en begynnande rostbubbla när man öppnar glasrutan på min i övrigt fina BMW. Har hört att det är ett ganska vanligt problem, men vet ni hur BMW ställer sig till det. Åtgärdar de det utan kostnad, trots att det är en import? |
|
Åk och visa upp den för BMW, de bytte på min polares e39 Touring -00 import utan gnäll. Håkan |
|
|
Jag har samma problem på min 99:a, då jag talade med BMW om detta så fick jag klart för mig att det gäller alla bilar, dvs även direktimport. Dock max 6år som rostskyddet är. Det jag skulle få göra är att visa upp bilen på BMWs plåtverkstad, så "lagar" de, i första hand ( beroende på hur mycket rost det är ) |
|
|
Har lämnat in på BMW pga av just detta problem. Det fanns inga invändningar från BMW's sida, de till och med poängterade "- att detta går ju på garantin för en så ny bil" Sedan körde verkstadskillen ner nageln i bubblan och tryckte till varvid en stor flaga lossnade...iskalla kårar!!! BMW beställer en helt ny lucka som lackeras upp i bilens kulör av en av BMW utsedd/godkänd lackerare. Ett tips: kolla upp om något annat behöver fräschas upp när bilen ändå skall till en skicklig lackerare, bra sätt att få ytterligare jobb gjort till en acceptabel penning. Exempelvis huv eller backspegelkåpor. Var också noga med att kolla om även luckan med glasrutan blivit angripen så att det åtgärdas på samma gång. För min del blev det till att byta även denna plåtdetalj. Imorgon hoppas jag kunna hämta bilen, och kan då ge fler kommentarer kring hur lyckat det förhoppningsvis blir. |
|
|
Nu har jag hämtat min bil, kanonfint jobb! Det enda jag kan anmärka på är att jag fick betala några nya detaljer som ej gick att flytta över från gamla luckan, bland annat ett nytt lager+lagerhus till bakrutetorkaren. Men det var ju lika bra att få det bytt med en gång, tycker att torkaren varit lite slö i rörelsen på sistone. Nu funkar den jättebra igen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.