|
|
|
|---|---|
|
Måste byta avgassystem på min bil snart, nu undrar jag vad jag ska göra! Någon gång framöver så ska jag montera ett extraktorgrenrör, men vilket alternativ av system ska jag välja? Alt1. Simons säljer ett sportsystem som består av 2st fullflödesdämpare å dubbla 2" rör hela vägen. Alt2. Bygga ett eget system med 2st fullflödesdämpare å ett singel 3" rör hela vägen. Vad är att föredra Alt1 eller 2 ??? //Ticco OO=00=OO __--------__ E28 528iA -86 BMWCS # ?? Nissan 200SX -90 200SX OGS # 17 | |
| Om jag skulle välja alt.2 , skulle jag använda mig av dubbla 2" eller 2,5" rör och dämpare!.. En kompis byggde ett system med 3" hela vägen, visst det blev ett jäkligt skönt ljud men det blev också en jäkla resonans i systemet! På grund av det blev det också en besvärande ljudnivå inne i bilen! | |
|
Var är ni alla trimmnissar ??? Mera förslag, snälla... //Ticco OO=00=OO __--------__ E28 528iA -86 BMWCS # ?? Nissan 200SX -90 200SX OGS # 17 |
|
|
Enklast är ju att köpa ett färdigt, givetvis. Men dubbla 2" lär inte bli så dovt som iaf jag föredrar. Dubbelt 2,5" isf. Men billigast är att bygga själv. Och enklast att bygga är ett enkelt system. Alltså: Bygg ett enkelt 3" med två dämpare varav den bakre så långt bak som möjligt. Resonans i bilen kan bero på många olika saker och är inte styrt av grovleken på röret/rören. Åker man på resonans får man försöka bygga bort det. Tumregel nr 1 är att avgasröret ska sluta UTANFÖR karossen och att slutröret från sista dämparen och ut ska vara ganska kort (10-40cm typ). Så är mina erfarenheter iaf. Get in and sit down, shut up and hold on! ///M Power |
|
|
Bugar å bockar! //Ticco OO=00=OO __--------__ E28 528iA -86 BMWCS # ?? Nissan 200SX -90 200SX OGS # 17 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.